نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:علما اگر می‌خواهند مردم را به کار جهادی دعوت کنند اول خودشان باید کار جهادی انجام دهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درهمایش فصلی ائمه جماعات مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری مجموعه عملیاتی که در ۴۰ سال در عرصه انقلاب صورت گرفت، از ۸ سال دفاع مقدس برخورد‌های فوق‌العاده شکننده و کوبنده با گروه‌های الحادی و التقاطی، مجموعه فراز و نشیب‌هایی که ما در سیاست داخلی و خارجی کشور داشتیم و تحولاتی که در عرصه مدیریت ۴۰ ساله به صورت رنگارنگ در جامعه ما به وجود آمد را یک قدم در انقلاب فرمودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مسیر پیشرفت انقلاب را به فتح قله تعبیر کرد و گفت: مانند کوهنوردی هستیم که بخشی از سربالایی را بالا رفتیم در این مسیر خیلی جا‌ها بالا رفتیم و بعد پایین آمدیم برای اینکه راه بهتری برای صعود پیدا کنیم، اما در مجموع ۴۰ سال آنچه مسلم است بالا آمدیم و مقداری از مسیر صعود را طی کردیم.

آیت الله علم الهدی به اشتباه بزرگی که مدیریت کشور پس از پایان جنگ مرتکب شد اشاره کرد و افزود: بعد از پایان ۸ سال دفاع مقدس همه فکر کردند جنگ تمام شد در خیابان‌ها نوشتند «شهر ما خانه ماست» و اسم دولت را گذاشتند دولت سازندگی، متأسفانه فرهنگ تمام شدن مجاهده و جنگ برای ما خیلی گران تمام شد.

وی با بیان اینکه امام اصرار داشتند فرهنگ جبهه و جنگ باقی بماند تصریح کرد: متأسفانه جریان‌هایی که در رأس قدرت قرار گرفتند فکر کردند باید هوای جنگ و جبهه را کنار گذاشته و سراغ زندگی راحت و آسوده برویم در مجموع از تفکری که بعد از دوران دفاع مقدس پیش آمد خیلی ضرر کردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سیاست‌هایی که در کشور اجرا شد ارتباطات تنگاتنگی با بعضی کشور‌های مرفه خوش‌گذران عیاش در منطقه برقرار کردند و ما را بردند به طرف آرمان‌ها و آرزو‌هایی که فرهنگ توسعه اقتصادی غرب اقتضا می‌کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: روحیه جهاد، فداکاری و ایثار، تقید و حمایت از ارزش‌های دینی از مردم گرفته شد و قضیه به سمت راحت زندگی کردن رفت متأسفانه در این فرایند، خیلی از نیرو‌های ایثارگر ما به سمت این فرهنگ غلت خوردند.

وی ادامه داد: جریان‌هایی که آمدند و سیاست‌گذار و مدیر اجرایی در کشور بودند هرکدام با شعار ایثار و شهادت می‌آمدند اما در مرحله عمل به همین نقطه زندگی راحت‌خواهی می‌رسیدند اگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد، ما خیلی جلوتر از موقعیت فعلی بودیم کما این‌که رشد زیادی داشتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مرحله اول گام دوم باید خسارت‌های قبل را جبران کنیم امروز دعوت به جهادکار و مدیریت جهادی یک منطق قطعی برای رسیدن به اهداف گام دوم است علما اگر می‌خواهند مردم را به کار جهادی دعوت کنند اول خودشان باید کار جهادی انجام دهند.

آیت الله علم الهدی افزود: به جریان روتین و روزمره آخوندی راضی نشویم ماه رمضان امسال همچون ماه رمضان، گذران و اداره هر ساله مسجد نیست همان گونه که سال‌های اول پیروزی انقلاب یا سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اوج مبارزات با رژیم بود نقش مساجد چه بود؟ باید به همان روز‌ها بازگردیم.

وی تصریح کرد: دوره فکری که قبلاً در ائمه مساجد بود که مسجد یک محل درآمد و پایگاه اجتماعی تملک مردم و امکانات آنان برای بالا بردن سطح شخصیت روحانیت بوده گذشته امروز مسجد جای مجاهده و حرکت جهادی است هر کاری در مسجد از شما برمی‌آید برای جذب نیرو‌های جوان عناصری که برای توسعه انقلاب محور زندگی اجتماعی امروز قرار گرفتند و در مقابل تهاجم دشمن می‌ایستند، انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کاری کنیم هم در جوامع اسلامی و هم امت خارج از امت اسلام آماده ظهور شوند اگر در مقابل استکبار بایستیم و توطئه‌هایش را برهم بزنیم به این هدف نزدیک می‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند آرزویمان این است دولتی تشکیل شود که رئیس‌جمهورش شود، جهادی، وزرایش شوند جهادی و هرچه نیروی جهادی هستند را به کار بگیرند.
 
وی ادامه داد:وضعمان بهتر از چیزی است که فکر می‌کنیم از نظر اقتصادی و معیشت مشکل داریم و فکر می‌کنیم با این مشکل باید چه کنیم، اما در کنار آن جریان‌هایی در داخل کشور از نیرو‌های متدین و حزب‌اللهی وجود دارد که از بعضی مدیریت‌ها ناامید شدند راه افتادند و برنامه‌های جالبی را در داخل اجرا می‌کنند با توجه به خبری که رهبری از فعالیت این جریان‌ها دارند امید می‌دهند و می‌فرمایند در مسیر پیشرفت و تعالی هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلات دارد حل می‌شود تا این جریان‌ها سر برآورند رنگ کشور را عوض می‌کنند و دشمنان ما غافلگیر خواهند شد.

انتهای پیام//ف. س


مسجد مکان مجاهده و حرکت جهادی است

برچسب ها: رهبر انقلاب ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.