مدیر عامل سازمان آتش نشانی اراک گفت:وزارت کشور مجوز استخدام ۱۳۰ نیروی آتش نشان را در استان مرکزی صادر کرد.

به کارگیری ۹۵ آتش نشان در اراکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛با توجه به دستور وزارت کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مبنی بر جذب ۴ هزار نیروی انسانی در سازمان‌های آتش‌نشانی کشور، سهم استان مرکزی ۱۳۰ نفر برای جذب و استخدام نیرو است.

مسعود آقازیارتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک، در این خصوص گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک درخواست جذب و استخدام ۱۰۰ نیروی انسانی داشته است که در اواخر فروردین ماه این اجازه از سوی وزارت کشور صادر شد.

آقا زیارتی افزود:در تلاش هستیم تا از این تعداد سهمیه‌ای که به استان مرکزی تعلق گرفته است، تعدادی را به شهر‌های کوچک استان تخصیص دهیم. با توجه به این موضوع سهم کلانشهر اراک ۹۵ نیروی انسانی است که با نهایی شدن مجوزات لازم و ابلاغ این سهمیه از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری مرکزی پروسه جذب و استخدام انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: پروسه ثبت‌نام، انجام آزمون از طریق سازمان سنجش و یا جهاد دانشگاهی استان مرکزی انجام خواهد گرفت که پس از آن مرحله تست ورزش و مصاحبه انجام می‌گیرد و با احتساب امتیازات استخدام و جذب نیرو صورت می‌پذیرد که با احتساب برگزاری دوره‌های آموزشی حدود ۶ ماه این پروسه زمانبر است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک در خصوص روند جذب اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تا اواخر تیرماه و یا اواسط مردادماه روند جذب انجام و سپس برای برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی می‌شود که نهایتا در نیمه دوم سال این تعداد نیرو وارد کار‌های عملیاتی خواهند شد.

وی در خصوص تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز سازمان با جذب نیرو‌های جدید بیان کرد: مسلما تامین و تجهیز آتش‌نشانان شهر اراک توسط شهرداری و با در نظر گرفتن بودجه لازم انجام می‌گیرد، اما با توجه به اینکه قیمت تجهیزات و وسایل مورد نیاز همچون ست تنفسی، تجهیزات حفاظت فردی و لباس عملیات تقریبا روزانه افزایش می‌یابد، به نظر می‌رسد اعتباری بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای تجهیز آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک نیاز است.

گفتنی است در حال حاضر سازمان آتش نشانی ۱۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی دارد که مشغول به خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ی

نیاز به تجهیز سازمان آتش نشانی اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.