هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در بیانیه‌ای ضمن درخواست خویشتنداری از همه طرف‌ها از تشدید خطرناک اوضاع در غزه و از دست رفتن غم انگیز زندگی افراد ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان ملل از اوضاع نوار غزهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکلای ملادینوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در بیانیه‌ای ضمن درخواست خویشتنداری از همه طرف‌ها از تشدید خطرناک اوضاع در غزه و از دست رفتن غم انگیز زندگی افراد ابراز نگرانی کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به شدت از تشدید خطرناک اوضاع در غزه و از دست رفتن غم انگیز زندگی تعدادی نگران هستیم. سازمان ملل در حال همکاری با مصر و تمامی طرف‌ها برای آرام کردن اوضاع است.»

نیکلای ملادینوف گفت: «از تمامی طرف‌های درگیری می‌خواهیم که فورا تنش‌ها را کاهش داده و به تفاهمی که طی چندماه گذشته وجود داشته بازگردند. کسانی که به دنبال نابودی این تفاهمات هستند مسئول درگیری هستند که پیامد‌های وخیمی را برای تمامی طرف‌ها خواهد داشت.»

هماهنگ کننده سازمان ملل گفت: «ادامه مسیر کنونی تشدید تنش‌ها به سرعت دستاورد‌های اخیر را از بین برده و فرصت راه حل طولانی بحران را از بین خواهد برد. این چرخه بی پایان خشونت باید پایان یابد و تلاش‌ها برای یک راه حل سیاسی بحران در غزه افزایش یابد.»

وی تاکید کرد: «خشونت‌های کنونی پیشرفت چشمگیری که طی هفته‌های اخیر برای کاهش رنج‌های مردم غزه، برداشته شدن محاصره این منطقه و پشتیبانی از آشتی میان فلسطینیان بوده را به خطر خواهد انداخت.»

به دنبال تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت فلسطین در واکنشی قاطع و شدید، غرب قدس اشغالی و عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی را هدف حملات راکتی خود قرار داد. در این حملات ۲۳ شهرک‌نشین زخمی شدند.

تیپ‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در پیامی ویدئویی هشدار داد که حملات خود را به مناطق صهیونیستی گسترش خواهد داد. گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس نیز به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملات به غزه هشدار داد.

در همین حال، کابینه امنیتی صهیونیستی گسترش حملات به غزه را تصویب و به ارتش این رژیم ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار