رئیس اتاق اصناف تهران گفت: طرح نظارت و بازرسی بر توزیع کالا در ماه رمضان تشدید و با متخلفان و گران فروشان برخورد می‌شود.

نظارت و بازرسی بر توزیع کالا در ماه رمضان تشدید می‌شود/ با گران فروشی برخورد می‌کنیمقاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نظارت بر تولید و توزیع کالا‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: طرح نظارت و بازرسی بر توزیع کالا در ماه رمضان تشدید و با متخلفان و گران فروشان برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در ماه رمضان نخستین اقدام اصناف، تشدید نظارت بر کالا‌ها است، افزود: قیمت‌ برخی اقلام در ماه رمضان، از جمله مرغ، زولبیا و بامیه نرخ مصوب دارد و مردم در صورت مشاهده گران فروشی می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و با گرفتن کد رهگیری، می‌توانند شکایت خود را بررسی کنند.


بیشتر بخوانید: نقش اصناف و شبکه توزیع در رونق تولید چیست؟ 


وی تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم از حق مصرف کننده دفاع کنیم و تمام توان خود را برای تحقق این مهم به کار می‌گیریم.

نوده‌فراهانی تأکید کرد: جلسه‌ای با بنکداران مواد غذایی، سوپر مارکت‌ها و غیره برگزار کرده‌ایم و تأکید داریم که مایحتاج مورد نیاز و کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به این‌که کشور‌های مسلمان دیگر در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی برای همراهی قدرت خرید خانواده‌ها در نظر می‌گیرند، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده از واحد‌های صنفی عرضه‌کننده اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان خواسته شد تا با شرکت در فروش فوق‌العاده با ارائه تخفیف از محل کاهش سود قانونی فروش، خانواده‌ها را همراهی کنند.

نوده فراهانی بیان کرد: بحث گرانی کالا با گران‌فروشی متفاوت است و اگر فردی یا واحد صنفی با توجه به قیمت خرید درج شده در فاکتور و سود قانونی فروش، به گران‌فروشی بپردازد با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: هدف اتاق اصناف تهران این است که بتواند مایحتاج مردم را تأمین کند و خوشبختانه تا حدی توانسته موفق عمل کند و امیدواریم امسال هم همانند سال‌های گذشته بتواند عملکرد مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام/

شهروندان با شماره ۱۲۴ می‌توانند متخلفان صنفی را نقره داغ کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار