سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: ۵۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب در بیابان‌های اطراف این شهرستان مهار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه ماشین آلات سنگین همچنان در کانال شیردم مشغول کنترل و تخلیه سیلاب هستند گفت:این اقدام برای پیشگیری و جلوگیری از پیش روی آب به سمت خرمشهر در حال انجام است ضمن اینکه هدایت سیلاب به سمت کانال عدود و نهر خین در خرمشهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به اندازه ۲ مخزن بزرگ سد در بیابان‌های خرمشهر آب جاری است که یکی از این مخازن با حجم ۵۵۰ میلیون متر مکعب کنترل و مهار شده و تهدیدی برای خرمشهر نیست، ضمن اینکه تلاش می‌شود تا بخشی از سیلاب به سمت هورالعظیم و تالاب ناصری هدایت شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر افزود: همه دستگاه‌های اجرایی خرمشهر در کنترل سیل خوب عمل کردند، اما این به معنای اتمام کار نیست و برای کنترل سیلاب در منطقه همچنان نیاز به زمان داریم.

مودت با تشریح وضعیت نهر‌های منتهی به رودخانه اروندکبیر و صغیر در جزیره مینو گفت: آب انهار منشعب از رودخانه اروند کبیر و صغیر که در بحران سیل مسدود شده اند به صورت راکد و گنداب مانده و احتمال افزایش حشرات و حیوانات موذی وجود دارد.

وی به لایروبی انهار منطقه محرزی اشاره کرد و افزود: برای لایروبی نهر پنج تا ۱۱ منطقه محرزی و دیگر انهار خرمشهر اعتبار کلانی نیاز است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در خصوص جمع آوری دام‌های تلف شده ناشی از سیل در حاشیه رودخانه‌ها نیز ادامه داد: با توجه به شروع فصل التور (بیماری شبه وبا) ضمن پایش مناطق درگیر سیل باید جانوران و دام‌های تلف شده در سیلاب اخیر از انهار و حاشیه رودخانه‌ها جمع آوری شوند.

مودت بر لایروبی جوی‌های روباز و آهک پاشی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به لایروبی جوی‌های روباز و آهک پاشی آب‌های راکد در سطح شهر و روستا اقدام کنند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر خرمشهر پرداخت و با بیان اینکه یکی از راه‌های کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد همکاری سمن‌های زیست محیطی است افزود: به منظور رفع معضل سگ‌های ولگرد همکاری و همیاری سمن‌ها برای جمع آوری، نگهداری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد ضروری است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر نظارت بر عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خطر فاسد شدن مواد غذایی لذا نظارت بر عرضه مواد غذایی و کنترل دست فروشان در سطح شهر لازم و ضروری است.

انتهای پیام / د

کنترل و تخلیه سیلاب

برچسب ها: فرمانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.