رییس اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر گفت: حدود ۲ هزار انشعاب غیر مجاز آب در مناطق روستایی این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین عسکری مجد رییس اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر گفت: یکی از علل بروز آلودگی در شبکه آب روستایی انشعاب های غیر مجاز می باشند.

وی با تشریح وضعیت تاسیسات آبرسانی روستاهای غرب کارون خرمشهر نیز ادامه داد: تاسیسات آبرسانی روستاهای غرب کارون در بحران اخیر سیل به دلیل تردد ماشین آلات سنگین آسیب دید و شبکه آبرسانی دچار شکستگی مکرر شد که به دلیل کمبود نیروی انسانی و ماشین آلات این شکستگی ها به موقع ترمیم نشد.

عماد شرفی مدیر شبکه بهداشت خرمشهر نیز با بیان اینکه آثار زیانبار ناشی از سیل در سطح شهرستان خرمشهر بررسی شود گفت: با توجه به پیک اول التور خشکاندن آب های راکد ناشی از سیل اخیر در روستاها و حاشیه شهر ضروری است.

وی افزود: وجود آبهای راکد موجب تجمع حشرات و حیوانات موذی می شود لذا باید نسبت به خشکاندن این منابع آلودگی اقدام کرد.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از پایش گروه های بهداشت محیط در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل خبر داد و گفت: گروه کارشناسی بهداشت محیط شهرستان خرمشهر در بحران سیل و پس از آن به طور مستمر و روزانه نمونه برداری از آب انهار و پایش آبهای راکد را انجام داد.

شرفی از شهرداری ها خواست نسبت به آهک پاشی و پاکسازی کانال های فاضلاب در خرمشهر اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به دستور اکید استاندار خوزستان مبنی بر آهک پاشی و پاکسازی کانال های آب لذا برای پیشگیری از هر گونه بیماری می بایست کار آهک پاشی این کانالها هر چه سریعتر انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر ادامه داد: بسیاری از کانال ها ، نهرها و جوی های روباز همچون نهر پنج تا ۱۱ منطقه محرزی خرمشهر به محل تجمع زباله تبدیل شده و شهرداری و بخشداری اقدامی برای جمع آوری زباله این مناطق نمی کند.

شرفی، جمع آوری زباله ها و دفع فاضلاب در مناطق حاشیه شهر را از دیگر مشکلات بهداشتی خرمشهر برشمرد و گفت: مردم مناطق مختلف به خصوص حاشیه شهر خرمشهر از سرریز شدن فاضلاب و لایروبی نشدن مجاری رو باز شاکی هستند و به طور مستمر به شبکه بهداشت مراجعه می کنند.

انتهای پیام / د

شناسایی انشعابات غیرمجاز آب

برچسب ها: شورای سلامت ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.