فرماندهی انتظامی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ممنوعیت روزه خواری در ملاعام و برخورد با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرماندهی انتظامی خوزستان با آغاز ماه مبارک رمضان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شهروندان بایدحرمت روزه داران را حفظ کرده و به هر دلیلی که نتوانند روزه بگیرند نباید در ملا عام اقدام به روزه خواری کنند در غیر اینصورت نیروی انتظامی با مصادیق آن برخورد می‌کند.

به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران افراد از هرگونه تظاهر به روزه خواری بخصوص در ملاء عام، بدپوششی و کشف حجاب در واحد‌های صنفی و اماکن عمومی، تفرجگاه ها، مجتمع‌های تجاری، پاساژها، معابر عمومی خودداری کنند.

به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها، راه آهن، بیمارستان‌ها می‌توانند با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط با رعایت و حفظ شئونات اسلامی ضمن استتار مکان، به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت نموده و از عرضه غذای سرد در معابر عمومی و مقابل واحد‌های صنفی خودداری شود.

بر اساس این اطلاعیه سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفین برخورد می‌شود.

فرماندهی انتظامی خوزستان همچنین از شهروندان به خصوص رانندگان خواست تا از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات در داخل خودرو و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز نمایند چرا که مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده به صورت مستقیم متوجه مسئولان و متولیان اماکن یاد شده است.

فرماندهی انتظامی خوزستان ضمن تأکید بر رعایت شئونات اسلامی از قبیل کشف حجاب، مبادرت به بدپوششی، اختلاط غیرشرعی زن و مرد در کلیه واحد‌های صنفی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه جرائم و تخلف، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

برخورد با روزه خواران در ملاعام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار