معاون اول مجلس سنای افغانستان با اشاره به حملات اخیر طالبان و همچنین رد پیشنهادات لوی جرگه توسط این گروه گفت:سیاست تضرع در مقابل طالبان نتیجه ندارد.

 

سیاست تضرع در مقابل طالبان نتیجه ندارد/ اشرف غنی درباره آزادی زندانیان این گروه تجدید نطر کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تشدید حملات طالبان به مناطق مختلف افغانستان، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای این کشور از اشرف غنی خواست در مورد رهایی 175 زندانی طالب تجدید نظر کند.

ایزدیار گفت: «طالبان در پاسخ به درخواست آتش‌بس جرگه مشورتی صلح حداقل در ماه مبارک رمضان گفتند که کشتن افغان‌ها و ویرانی کشور در این ماه ثواب بیشتر دارد؛ این به ما می‌آموزد که سیاست تضرع نتیجه ندارد؛ امیدوارم رئیس جمهور متناسب با اوضاع تصمیم بگیرد و در قسمت رهایی 175 طالب تجدید نظر کند.»

وی با اشاره به حمله طالبان بر فرماندهی پلیس بغلان و حمله این گروه در ولسوالی گلستان ولایت فراه گفت که تشدید حملات نشان می‌دهد که دشمن به ندای صلح مردم افغانستان پاسخ مثبت نمی‌دهند.

ایزدیار تاکید کرد: رهایی 175 طالب به معنای رهایی 175 انتحاری و آدم کش است که در صورت رهایی آنان، جان‌های ده‌ها و هزاران مردم بیگناه به مخاطره خواهند افتاد.

گفتنی است که آتش بس در ماه مبارک رمضان و آزادی متقابل زندانیان از سوی دولت و طالبان از جمله پیشنهادات لوی جرگه مشورتی صلح بود که هفته گذشته در کابل برگزار شد.

دولت افغانستان با پذیرش قطعنامه لوی جرگه اعلام کرد که حاضر است در ماه مبارک رمضان آتش بس کند و 175 زندانی طالبان را نیز به نشانه حسن نیست آزاد نماید اما این پیشنهادات از سوی طالبان رد شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.