رئیس اداره محیط زیست بوکان گفت: مراسم آشتی با طبیعت با حضور شکارچیان نادم این شهرستان برگزار شد.

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: این اداره در راستای ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت به همراه تعدادی از شکارچیان نادم بوکانی اقدام به برگزاری مراسمی تحت عنوان آشتی با طبیعت کرد.

وی افزود: در این مراسم تعداد ۵۰ بال کبک در اسارت، به دامان طبیعت برگردانده شدند و به نشانه نارضایتی از شکار و زنده گیری حیوانات قفس‌های چوبی به آتش کشیده شدند.

عبدالکریمی تصریح کرد: اداره حفاظت از محیط زیست بوکان اقدامات در خور تاملی را برای فرهنگ سازی در بین شکارچیان زنده گیری کبک شروع کرده و از نتایج آن می‌توان به رها سازی داوطلبانه بیش از ۳۰۰ بال کبک در سال گذشته در سطح این شهرستان اشاره کرد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی است.
 
انتهای پیام/م
 

آشتی شکارچیان با طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.