معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره اعمال نظام پرداختی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای در طرح رتبه بندی فرهنگیان توضیح داد.

آیا زیرساخت‌های رتبه بندی فرهنگیان در آیین نامه لحاظ شده است؟علی الهیار‌ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعمال شدن نظام پرداختی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای در طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی که آموزش و پرورش به دولت فرستاده درحال بررسی است و سازوکار روشنی درباره چگونگی رتبه بندی معلمان و تاثیر صلاحیت حرفه‌ای و نظام پرداختی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد:، اما آنچه که الزام اجرایی پیدا می‌کند مصوبه‌ای است که دولت تصویب کرده و در مجلس هم مورد تایید قرار گرفته است و باید ببینیم این لایحه در بررسی‌های دولت و مجلس چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

الهیار‌ترکمن اظهار کرد: اکنون آیین نامه کلی بنا بر ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه تدوین شده است، اما برای نحوه اجرا منتظر تصویب آن در مجلس هستیم.

چهار رتبه فرهنگیان در طرح رتبه‌بندی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی فرهنگیان در ۴ گروه انجام می‌شود، تصریح کرد: در رتبه اول همه فرهنگیان تحت پوشش قرار می‌گیرند و در رتبه دوم فرهنگیان بر اساس شرایط موجود است و احراز آن در کمیته‌های ارزیابی تایید شده  تا  فرهنگیان امتیازاتی را کسب کنند.

وی در ادامه گفت: رتبه‌های سوم و چهارم کاملا اکتسابی است و امتیازات مادی و معنوی قابل توجهی را برای فرهنگیان به دنبال داد و مشابه تسهیلاتی که استادان دانشگاه دریافت می‌کنند، خواهد بود.

الهیار‌ترکمن تاکید کرد: البته موارد در نظر گرفته شده مبتنی بر مفروضاتی است که در آیین نامه رتبه بندی فرهنگیان در نظر گرفتیم و باید ببینیم در نهایت این طرح در دولت و مجلس چگونه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام.چرا در افزایش حقوق کارکنان دولت علاوه بر400تومان ده درصد هم برای کسانی که حقوقشان کمی بالاتربود اجرانشد به طور کامل.کسی که حقوقش بیشتره سابقه وسوادش هم طبیعتا بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تواین اوضاع اقتصادی شماهم وقت گیراوردید به رتبه یندی معلمان فکر مکنید بریداز قشر کارگر هم مصاحبه کنید
آخرین اخبار