استاندار اردبیل گفت: جذب سرمایه گذار جدید و فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال استان رویکرد ما در سال رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل راکد هستند و تلاش می‌کنیم امسال با توجه ویژه به فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد بعنوان ظرفیت قابل توجه و بالقوه تولید و اشتغال، شاهد بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید استان باشیم.

وی ادامه داد: به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ کرده ایم که امسال اولویت اصلی و برنامه ریزی‌ها باید روی فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد در کنار جذب سرمایه گذار جدید متمرکز باشد.

استاندار اردبیل که روز‌های گذشته نیز از واحد‌های تولیدی راکد شهرستان‌های گرمی و مشگین شهر نیز بازدید کرده بود، از ۱۴ واحد تولیدی راکد، نیمه فعال، طرح توسعه و آغاز عملیات اجرایی در شهرک صنعتی شماره ۲ و ناحیه صنعتی نوجه ده نمین بازدید کرد.

بهنام جو در این بازدید گفت: از۴ واحد تولیدی راکد بازدید شده در این شهرک، ۲ واحد تولید محصولات لبنی تا ۶ ماه آینده با تامین آب، برق، گاز مورد نیاز به چرخه تولید باز می‌گردد و واحد‌های تولیدی مواد شیمیایی و فوم نیز مشکلاتی را با بانک عامل خود داشتند که نیاز به حل موارد اختلافی و رسیدن به توافق مناسب برای راه اندازی هستند که در روز‌های آتی اقدامات مورد نیاز انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: واحد‌های اسقاط خودرو، درب ضد سرقت، تولید حبه قند و نبات، تولید ام دی اف و صنایع وابسته ۴ واحد دیگری بود که طرح توسعه داشتند و قرار شد با پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تقسیط برای بدهی‌های بانکی و بیمه‌ای علاوه بر گسترش تولید، اشتغال جدید و قابل توجهی نیز خواهند داشت.

استاندار اردبیل بیان کرد:واحد‌های تولیدی شیرآلات پردیسان و سرم سازی و محصولات تزریقی انسانی که در شمالغرب کشور بی نظیر است دو واحد جدید الاحداث هستند و زمین مورد نیاز و تسهیلات درخواستی این دو واحد تامین گردید و با تکمیل و به بهره برداری رسیدن آن‌ها، حدود ۲۰۰ اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

۲۰۰ اشتغال جدید در اردبیل ایجاد می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.