مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهارداشت: در حال حاضر تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بازگشایی موقت شده اند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی گفت: در جریان سیل بیش از ۶۰۰ دستگاه پل در استان آسیب جدی دیده و ۲۰۶ دستگاه پل نیز به طور کامل تخریب شده که تاکنون پل‌های فلزی خرپایی دوآب، چم شهران، زورانتل و زیودار نصب شده و پل‌های کلات زیودار و حیات الغیب در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم و موثر جهت ترمیم و بهسازی راه‌ها انجام خواهد شد، اما تاکنون اعتبارات مورد نیاز به استان ابلاغ نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بدون توجه به ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن و بدون کسب مجوز از اداره کل راهداری لرستان نسبت به حفاری و لوله گذاری در حریم قانونی راه‌ها اقدام کرده است.

شرفی ادامه داد: این امر علاوه بر اینکه باعث تجاوز به حریم راه و آسیب جدی به جسم راه شده در هنگام بازگشایی مسیر‌ها نیز ناگزیر به تاسیسات آن‌ها خسارت وارد می‌کند.

وی گفت: انتظار می‌رود مسئولان و کارکنان شرکت آبفار لرستان با استناد و احترام به قانون ایمنی راه‌ها نسبت به رعایت ایمنی و کسب مجوز از این اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام نمایند.

وی یادآور شد: با استناد به مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۸۱/۱۱/۲۶ تمام دستگاه‌های امور زیربنایی می‌بایست در خارج از حریم جاده نسبت به عبور تاسیسات اقدام کنند.

طول راه‌های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است که برآورد اولیه خسارت سیل به راه‌های استان حدود ۲ هزار کیلومتر است.

انتهای پیام/م

سیل ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به راه‌های لرستان خسارت زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.