طیبی گفت: برخی از نیروهایی که در دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند ارتباطی با جهاد دانشگاهی ندارند و وزارت علوم باید آنها را جایابی کند.

بازخرید یا جایابی؛ سرانجام کارکنانی که نه متعلق به جهاد دانشگاهی هستند نه در وزارت علوم جای دارند چه می‌شود؟حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کارمندانی که در دانشگاه‌ها به اسم جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: حدود ۲۶ سال پیش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلایلی که نمی توانست مستقیم کارمند استخدام کنند از جهاد دانشگاهی درخواست کمک کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: بر این اساس عده‌ای از افراد در دانشگاه‌ها مشغول به کار شدند که باید تصریح کنم هیچ یک از آنها عضو جهاد دانشگاهی نیستند.

وی درباره این نیروها ادامه داد: جهاد دانشگاهی با هیچ کدام از این نیروها قرار داد نبسته است و آنها مأمور به وزارت علوم شدند و منابعشان از سمت وزارتخانه تامین می‌شود.

هیچکدام از نیروها کارمند جهاد دانشگاهی نیستند

طیبی تصریح کرد: از همان روز اول به آنها اعلام کردیم که هیچ کدام از شما کارمند جهاد دانشگاهی نیستید و تنها برای کمک به وزارت علوم جهاد دانشگاهی وارد عمل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره تصمیم اخذ شده برای خروج این نیروها از دانشگاه ها بیان کرد: در حال حاضر تصمیمی گرفته شده است که بر مبنای آن این کارمندان باید از دانشگاه‌ها خارج شوند؛ البته ما می دانیم که به لحاظ انسانی این کار درست نیست.

وی ادامه داد: طی مدت زمان بسیاری این افراد در یک مجموعه کار کردند و  فرصت های شغلی دیگر خود را از دست دادند و از لحاظ انسانی این برخورد درست نیست؛ البته وزارت علوم به دنبال جایابی این نیروها در بخش های دیگری از وزارتخانه است.

طیبی با بیان اینکه سنوات بیشتری هم به این نیروها تعلق می‌گیرد، گفت: اقدام دیگری که وزارتخانه انجام  می‌دهد ارائه سنوات بیشتر به نیروها و دریافت استعفانامه از آنهاست.

کاری از دست جهاد دانشگاهی بر نمی‌آید 

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حال حاضر کاری از دست جهاد دانشگاهی برنمی‌آید؛ البته به وزارت علوم اعلام کرده‌ایم که هر جایی که نیازمند نیروی جدید باشد از این افراد استفاده کند.

وی یادآوری کرد: به دنبال ارائه سنوات بیشتر، بازخرید و جایابی این نیروها در محل‌های دیگر هستیم و از لحاظ انسانی هرکاری که از دستمان بر بیاید را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.