به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس سلطانیان در جلسه معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان دفتر آموزش متوسطه نظری به اهمیت برنامهمحوری و حرکت بر مسیر برنامه اشاره کرد و سیاست مدرسهمحوری را مهمترین سیاست وزارت آموزش و پرورش برای توانمندسازی مدارس دانست.
وی گفت: مدرسهمحوری، فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر میدهد و جو جدیدی از روابط و همکاری گروهی، ارتباطات بین فردی، مشارکتجویی، مسئولیتپذیری و پاسخگویی متعهدانه و حرفهای شدن افراد را به دنبال دارد که نتیجه آن ایجاد محیط یادگیری مطلوبتر، بانشاطتر و پویاتر است.
وی به برنامههای سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه عنوان ۳۰ برنامه معاونت آموزش متوسطه که مطابق برنامههای اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه است، تهیه شده و به همراه چارچوب تفصیلی، شناسنامه برنامه و برشهای استانی اهداف کمی مورد انتظار برای تحقق برنامهها، به همه استانهای کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به ضرورت تغییر و بازنگری در شیوه نظارت بر عملکرد ادارات تکنولوژی و گروههای آموزشی اشاره و از اهتمام جدی رؤسای تکنولوژی و گروههای آموزشی و دبیرخانههای کشوری در اجرای طرحها و برنامههای کیفیتبخشی قدردانی کرد.
سلطانیان همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر امور آموزشی استانها، اهتمام جدی در توزیع متوازن شاخهای و رشتهای، اجرای مطلوب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دبیرستانها، تحلیل نتایج ارزیابی از پژوهشسراهای دانشآموزی برای شناسایی و رفع آسیبها، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی، بازنگری در دستورالعملها و شیوهنامهها تاکید کرد و گفت: دستورالعمل تطبیق کارنامههای تحصیلی دورههای مختلف آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (۳،۳،۳،۳) تهیه شده و به زودی به استانهای کشور ابلاغ خواهد شد.
انتهای پیام/