معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش گفت: نظام استعدادیابی و غربالگری در مدارس بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

توجه به نظام استعدادیابی و غربالگری در مدارسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمين نشست ستاد عالی تشكيلاتی المپياد ورزشی درون مدرسه ای با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی صبح امروز در محل وزرات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم حمیدی اظهار کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت در عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بحث تربیت بدنی و سلامت پیش رو است.

کاهش سه دهمی اضافه وزن دانش آموزان 

 وی افزود: با مجموعه فعالیت‌های انجام شده برای دختران و پسران دانش آموز، موفق شدیم 3 دهم از اضافه وزن دانش آموزان پسر را کاهش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر ورزش دانش آموزی متوقف شود و نقش داورمربی و معلم مربی از فعالیت ها کنار رود، ورزش قهرمانی کشور دچار چالش جدی خواهد شد. بنابراین از همه فدراسیون ها انتظار داریم همچون گذشته همکاری نزدیکتری با ورزش دانش آموزی داشته باشند.

 حمیدی با اشاره به حضور دانش آموزان در فعالیت های ورزشی بیان کرد: سه هزار کانون در اختیار دانش آموزان مستعد، منتخب و برگزیده فعالیت های دانش آموزی قرار دارد که در 8 هزار رشته کانون برای تکمیل فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان به اینکه پروژه‌های قبلی را که با رویکرد کنونی همسویی نداشت، حذف کردیم، گفت: به طور کلی سند تحول بنیادین مدرسه را کانون تحول می‌دانند و مشارکت خانواده‌ها، اولیا و سازمان‌ها باید مورد توجه باشد و مدرسه محوری، مشارکت محوری و برنامه محوری را در سیاست‌ها قرار دادیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: 33 هزار معلم ورزش در کشور وجود دارد که با توجه به تعداد دانش‌آموزان فعالیت می کنند، همچنین ۸۰۰پروژه ورزش داریم که تا پایان سال ۱۵۰طرح کامل خواهد شد.

وی یادآور شد: مدرسه و ورود امکانات به آن را جز اولویت می دانیم و اکنون چهار و نیم میلیون دانش آموز در مسابقات درون مدرسه ای شرکت می کنند.

انتهای پیام/

  چهارمين نشست ستاد عالی تشكيلاتی المپياد ورزشی درون مدرسه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.