مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آبگیری تالاب میقان اراک به ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا میرزایی در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک گفت: بواسطه بارندگی‌های بهاره در حال حاضر میزان آبگیری تالاب میقان اراک ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که از تراز ۴۰ ساله عبور کرده و تالاب کاملاً پرآب است، اما به دلیل وقوع سیلاب‌های اخیر و حرکت خاک، بروز گردوغبار تابستانی در منطقه اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بواسطه اهتمام صنایع در رفع آلودگی خود و توزیع سوخت پاک در کل استان توفیقاتی حاصل شده است، افزود: در سال گذشته ۳۲ روز پاک، ۲۸۶ روز سالم، ۴۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر آلاینده‌هایی، چون گاز ناکس و دی‌اکسید گوگرد در هوای اراک وجود ندارد و در سال ۹۷ نیز آلاینده مسئول تنها ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است. بیشترین آلودگی ثبت شده مربوط به شهریورماه با ۱۰ روز است و در اسفندماه نیز روز ناسالم گزارش نشده است.

میرزایی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تعداد روز‌های ناسالم سال گذشته در مقایسه با سال ۹۶ و کاهش ۵۵ درصدی نسبت به سال ۹۵، راه‌اندازی تمامی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، تجهیز مرکز پایش به فیبر نوری، خریداری دستگاه اندازه‌گیری تشعشعات موبایل، پارازیت و خطوط برق فشار قوی و … را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دانست.

وی اظهار کرد: در سال جاری عمده آلودگی احتمالی شهر اراک ناشی از گردوغبار خواهد بود.

انتهای پیام/ب

آبگیری تالاب میقان از تراز ۴۰ ساله عبور کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.