لایحه  تأمین امنیت زنان در برابر خشونت بلاتکلیف است/ ناکامی‌هایی در دولت فعلی در حوزه زنان وجود دارد


دستیار سابق ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باید قضاوت‌های ما منصفانه باشد و ارزیابی موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در چارچوب رویکرد‌ها و سیاست‌های همان دولت باید صورت بگیرد.


شهیندخت ملاوردی دستیار سابق ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان فعالیت دولت فعلی در حوزه زنان، گفت: زمانی که قرار بود بنده به عنوان کسی که حقوق خوانده است، بر این مسند قرار بگیرم، انتظار داشتم تا بعد از حضورم، مجلس را لایحه باران کنیم اما عملا این اتفاق نیفتاد و زمانی که در کوران کار قرار گرفتم متوجه شدم کار خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردم.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً ناکامی‌هایی در حوزه زنان در این دولت بوده است، خاطرنشان کرد: ما هر قدمی که برای اصلاح قانون در  حوزه زنان برداشتیم اقدامی صورت نگرفت. یکی از این قدم‌ها همان بحث قانون گذرنامه و خروج زنان از کشور که ما نیاز به تبصره و اصلاح داشتیم، ما فقط می‌خواستیم این قانون را اصلاح کنیم.

وی گفت: باتوجه به سختی‌های موجود، در ادامه کار خود ترجیح دادیم تا تمرکز خود را بر لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت بگذاریم، که در مجموع برای این لایحه چندین پیشنهاد اصلاحی داشتیم. با وجود اینکه بخشی از کار این لایحه در دولت دهم آماده بود که ما  ۳ تیم پژوهشی تشکیل دادیم که ۲ تیم آن  از قوه قضاییه بود، بالاخره در اسفند سال ۹۵ این لایحه را به دست دولت رساندیم، اما به دلیل اینکه بخشی از این لایحه قضایی بود، طبق تفسیر شورای نگهبان این لایحه به قوه قضاییه ارجاع داده شد و هنوز نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار این لایحه است.

دستیار سابق ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، گفت: ما موارد متعدد دیگری اعم از تعیین تکلیف فرزندان تابعیت ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، اصلاح و حذف تبصره ماده ۴۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست، بحث انتقال فرزند خوانده با سرپرست را پیگیری کردیم. متاسفانه تغییر اساسی و وضع یک قانون جدی را تاکنون در حوزه زنان نداشتیم.

ملاوردی با اشاره به تلاش‌های دولت‌های نهم و دهم در حوزه زنان تصریح کرد: باید قضاوت‌های ما منصفانه باشد و ارزیابی موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در چارچوب رویکرد‌ها و سیاست‌های همان دولت باید صورت بگیرد. من معتقدم موفقیت‌های دولت نهم و دهم در چارچوب رویکرد‌های خود بسیار خوب بود.

دستیار سابق ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه حمایت از شغل شریف خانه‌داری یکی از اقدامات مثبت دولت قبل بود، اظهار داشت: ما هم خانه‌داری زنان را ارج می نهیم و  معتقدیم هنوز هم ارزش این کار آنگونه که باید و شاید بروز و ظهور پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۱۳:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
من ی آقای 30ساله فوق لیسانسم 2ساله بیکارم.اگه کار یود ازدواج میکردم و خاواده تشکیل میدادم.اما متاسفانه نیست...در عوض میشناسم خانم هایی که مخصوصا تو دانشگاهند و حقوق بالا میگیرند ولی سنشون بالاست و مجردند
میخوام اینو بگم کار خانم =تجرد هردو جنس آقا و خانم
کاش شرایط طوری بود ک فضای کار بیشتر برا اقایون بود تا خانم ها.
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت فعلا در همه امور ناکامی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بانوان ايراني در خانه داري بينظير هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خانم ملاوردی یادتان هست زمانی که معاون امور زنان ریاست جمهوری بودید گفتید : حضور در ورزشگاه ها در راس مطالبات زنان است !؟ آیا واقعا اینطور بود !؟ آیا این موضوع در مورد اکثریت زنان "کشور " صدق میکرد ؟ نه ، متاسفانه شما مسئله ای که در راس مطالبات تعدادی مرفه بیدرد بود را به عنوان راس مطالبات زنان مطرح کردید ! مسئله اول زنان کشور مشکلات اقتصادی خانواده و بیکاری فرزندانشان است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم با شما.
آخرین اخبار