استاندار کرمانشاه گفت : ثبت جهانی اورامانات، باب نو و دریچه‌ای تازه برای توسعه استان است .

 به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات گفت : ثبت جهانی اورامانات، باب نو و دریچه‌ای تازه برای توسعه استان است، که نه تنها باعث رونق منطقه اورامانات خواهد شد، بلکه در اقتصاد و معرفی هرچه بیشتر استان به عنوان چهره‌ی زیبای ایران اسلامی تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت : تعصب نسبت به میراث فرهنگی، تعصب به نیاکان است. میراث فرهنگی و هویت ملی، ثروت نرم است. قرن آینده، قرن ثروت نرم است و کشور‌های بی هویت همچون آمریکا به دنبال آن هستند که این منبع قدرت را در کشور‌های دارای هویت از بین ببرند که نمونه آن از بین بردن آثار تاریخی در افغانستان، عراق و سوریه توسط دست نشاندگان آن است.

نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، به جدیت و دلسوزی برای ثبت جهانی اورامانات تلاش میکنند که جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر کنیم.

وی گفت : کرمانشاه سرزمین فرصت‌ها و ثروت‌های تاریخی است. علاوه بر زیبایی و ظرفیت‌های حیرت‌انگیز اورامانات، در جای جای استان آثار بی بدیل باستانی و تاریخی به چشم میخورد. برای نمونه عمارت خسرو در قصرشیرین، تاق گرا در سرپل ذهاب، معبد آناهیتا در کنگاور و صد‌ها اثر تاریخی دیگر، ثروت بی بدیل این استان هستند.

نادری افزود : تمام تلاش خود را میکنیم که از محل اعتبارات زلزله، تدابیری برای ساماندهی عمارت خسرو و تاق گرا بیندیشیم.

وی افزود : با توجه به وجود طاق بستان در مرکز استان، باید موانع ثبت جهانی آن را برطرف کنیم.

نادری گفت : گردشگری محور توسعه استان است و همه دستگاه‌ها باید برای توسعه گردشگری وارد عمل شوند .

 

 

انتهای پیام/د

ثبت جهانی اورامانات، باعث رونق منطقه اورامانات خواهد شد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.