خیرین شهرستان نایین بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال به جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مراسم جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در زورخانه پوریای، ولی نایین برگزار شد.

حجت الاسلام سجادی امام جمعه نایین در این مراسم با اشاره به وجود بانک‌های متعدد و با خواستار شدن مشارکت همگانی در جشن گلریزان در این شهرستان گفت: جشن گلریزان باید به گونه‌ای برگزار شود که همه کسبه و سرمایه گذاران حضور داشته باشند چرا که تعداد زیاد بانک‌ها نشان خیل عظیم سرمایه گزاری در این شهرستان دارد و باید آحاد ملت در این جشن مشارکت کنند. 

این نماینده، ولی فقیه در نایین با بیان اینکه جرائم غیرعمد روزی گریبان گیر انسان‌ها خواهد شد گفت: خیران هم باید در شادکردن خانواده‌های نیازمند تلاش کنند و از هرگونه کمک مالی در حد و توان خود به منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد و بازگرداندن آن‌ها به آغوش گرم خانواده دریغ نکنند که اجر این کمک‌ها پیش خداوند متعال محفوظ است.

سو مدیریت و بی تدبیری در حوزه ارز، باعث افزایش جرائم غیر عمد شده است

دکتر عباسعلی پوربافرانی گفت: امروز شرایط جامعه ما شرایط متفاوتی از گذشته است چرا که دشمن هرچه در توان داشته به میدان آورده و به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن چهل سال است که با ما در جنگ قرار دارد و امروز آشکارا بروز داده و جنگی که دشمن در آن و در حیطه آن جنگ قدرت نمایی می‌کند جنگ اقتصادی است.

این نماینده مردم نایین و خوروبیابانک افزود: بخشی از جنگ اقتصادی متوجه همین مسائلی است که ما در زندان‌ها داریم و اگر به وضعیت زندان‌های کشور نگاه کنیم برخی از زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌ها به بیراهه کشانده می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بیان نمود: در زندگی مهمترین مسئله‌ای که دین اسلام برای تشکیل زندگی توصیه می‌کند اخلاق و گذشت است اگر گذشت در زندگی نباشد حتما آن چیزی که بروز پیدا می‌کند مهریه است.

وی گفت: امروز سیاست دستوری در حوزه ارز باعث شده تا بسیاری از بدهی‌های مالی و جرائم غیرعمد به وجود بیاید و مرد بعنوان یک سرپرست خانواده روانه زندان شود و زندانی به دلیل ارتکاب جرم و خطایی که چه به صورت عمد و چه غیرعمد مرتکب شده، در برابر قانون مدّتی در زندان تحمل کیفر کند ومتأسفانه فشار‌های روحی و روانی بسیار زیادی بر خانواده‌های آن‌ها به وجود آید.

پوربافرانی ضمن تشکر از خیرین خاطرنشان نمود:گلریزان یک آیین دینی با ورزش باستانی عجین شده است که با روحیه پهلوانی و در زورخانه پدیدار آمده است و امیدواریم بسیاری از مشکلات خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد در این جشن‌ها حل شود.

برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد نایین بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیاز است

رضا رمضانی رئیس اداره زندان نایین گفت: در حال حاضر ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان این شهرستان در حال تحمل حبس می‌باشند که چشم انتظار کمک‌های خیرین جهت بازگشت به کانون خانواده و جامعه می‌باشند.

رمضانی در این مراسم ضمن تشکر از حضور خیرین ابراز امیدواری نمود و افزود: امید است امسال نیز مانند سال‌های پیش با کمک خیرین بتوانیم تعداد زیادی از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد شهرستان را آزاد نمائیم.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی زندان نایین گفت: برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن و فنی و حرفه‌ای در این زندان باعث شده تا زندانیان با شرکت در این برنامه‌ها علاوه بر اینکه در مسابقات قرآنی کشور حضور پیدا نمایند زمینه ساز اشتغال در بیرون از زندان برای آن‌ها شده است.

در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد نایین بیش از ۷۰۰ میلیون ریال کمک‌های مالی به صورت تعهدی ونقدی صورت گرفت.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: رمضان ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.