امام جمعه شهرکرد گفت: آمریکا توان تحمل هزینه‌های جنگ با ایران را ندارد و نمی‌تواند مقابل آن بایستد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: مقامات آمریکا با هراس افکنی جنگ علیه ایران به دنبال گرفتن امتیاز هستند که نباید فریب اینگونه ترفند‌ها را خورد.

وی افزود: مقامات آمریکایی حرف غلطی از جنگ می‌زنند و با فرستادن ناو‌های جنگی خود به خلیج فارس می‌خواهند فضاسازی روانی در کشور ایجاد کنند، اما بر اساس تحلیل‌های عقلایی، آمریکا توان تحمل هزینه‌های جنگ با ایران را ندارد و مقابل کشورمان نمی‌تواند بایستد.

نکونام اضافه کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، جنگ رخ نخواهد داد و عده‌ای به جای مقاومت، نگاه به توانمندی‌های داخل و رفع موانع رونق اقتتصادی، هنوز به بهانه پیشگیری از جنگ افروزی آمریکا گزینه مذاکره با این کشور خبیث را پیشنهاد می‌دهند و این راه بن بستی بیش نیست.

وی ادامه داد: ملت ایران در جنگ اراده‌ها و مقاومت مقابل آمریکای جنایتکار پیروز است و به زودی جواب نهایی را به استکبار جهانی خواهند داد و اجازه نمی‌دهند به ایستادگی آن‌ها خدشه‌ای وارد شود.

نکونام تأکید کرد: اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ دوری از تجمل و اسراف در تمام زمینه‌های زندگی، ضامن ادامه پایداری ملت ایران و ایستادگی مقابل آمریکا است و دولتمردان موظفند برای بهبود معیشت مردم بیشتر تلاش کنند تا راه انقلاب با وفاق و همدلی دولت و مردم به صورت هموار‌تر ادامه یابد.

وی گفت: عده‌ای هنوز هم سرنوشت کشور را به برجام گره می‌زنند، در حالی که همه دانستند این معاهده بد فرجام مشکلی از کشور حل نکرد و فقط بهانه‌ها را به دست دشمنان برای سنگ اندازی‌ها داد، گرچه چهره بدعهد مقامات آمریکایی هم بیش از پیش رسوا شد.

نکونام با اشاره به سالروز آغاز حصر اقتصادی آمریکا علیه ایران از سال ۱۳۵۹  اضافه کرد: ۴۰ سال است در حصر اقتصادی هستیم، اما به فضل الهی این حصر موجب رشد و پیشرفت کشور و خودکفایی ملت ایران شد و باز هم با مقاومت در راه پیشبرد نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرکرد

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار