مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون هفت هزار هکتار زمین ساحلی در نقاط مختلف استان برای پرورش میگو به سرمایه‌گذاران واگذار شده و از این میزان پنج هزار هکتار به زیر کشت خواهد رفت.

۵ هزار هکتار از زمین‌های بوشهر به زیر کشت میگو می‌رودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباسعلی زنده بودی در نشست با اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: پارسال سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ساحلی این استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری برای پرورش میگو واگذار و امسال نیز ۹۱۰ هکتار دیگر واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر پارسال با تولید ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید این آبزی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: آبزی‌پروری یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر است که در این راستا زمین‌های ساحلی استان بوشهر شناسایی و برای اجرای این طرح‌ها زیرسازی شده است.

زنده بودی ادامه داد: برای اجرای طرح پرورش ماهی در استخر‌های ساحلی دیلم و بوشهر ۲۰۰ هکتار زمین امسال به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۵ فقره پروانه تاسیس اجرای پرورش ماهی در قفس در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر به ظرفیت تولید سالانه ۴۴ هزار تن ماهی صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اکنون ظرفیت تولید سالانه پرورش ماهی در قفس در این استان ۱۰ هزار تن است با این وجود سالانه تنها چهار هزار تن تولید می‌شود که این میزان تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

زنده بودی گفت: در زمان حاضر صدور ۹ موافقت اصولی پروژه پرورش ماهی در قفس در دست اقدام است.

وی یادآور شد: ۲ طرح تولید و پرورش ماهی در قفس به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در هکتار در استان بوشهر درحال اجراست که هرکدام ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: هم چنین در این حوزه یک طرح ۴۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس با ۲۰ درصد و طرح یک‌هزار تنی با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تا پایان سال جاری وارد مدار تولید می‌شوند.

زنده‌بودی افزود: غیر از پرورش ماهی و میگو، طرح‌های دیگری از جمله کشت جلبک، زیست فناوری دریایی و کشت دیگر محصولات دریایی در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/م

هفت هزار هکتار زمین در استان بوشهر برای پرورش میگو به سرمایه‌گذاران واگذار شد

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.