وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به بیرجند گفت: ۲۰۰ کیلومتر باقی مانده از راه‌های شریانی خراسان جنوبی برای دوبانه در دستور کار قرار گرفته شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به بیرجند گفت: ۲۰۰ کیلومتر باقی مانده از راه‌های شریانی خراسان جنوبی برای دوبانه در دستور کار قرار گرفته شده است.


وی افزود: تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است تا بتوانیم غیر از ردیف‌های ملی از محل تهاتر و یا تسهیلات بانکی منابعی را برای این پیمانکارانی که هم اکنون مستقر هستند فراهم کنیم که هم بتوانند دیون معوقه خود را پرداخت کنند و پتانسیلی ایجاد شود تا حداکثر در هفته دولت سال آینده کل این ۴ بانده شدن خراسان جنوبی به پایان برسد.

 روند دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین سریع تر انجام شود


وزیر راه و شهرسازی در ادمه برنامه‌های خود در شهر بیرجند از روند دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین بازدید کرد.
جاده بیرجند - قاین بخشی از کریدور هزار و ۵۷۰ کیلومتر شرق مسیر مشهد - چابهار است.


عملیات دوبانده کردن این طرح از سال ۸۹ آغاز شد و تاکنون ۴۹ کیلومتر آن تکمیل و سه پیمانکار با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان قرارداد در ۵۱ کیلومتر باقی مانده با پیشرفت ۴۰ درصد مشغول فعالیت هستند.


وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه احداث باند دوم محور بیرجند- قائن ضمن تاکید بر لزوم تسریع در احداث باند دوم محور بیرجند-قائن به مسئولان مربوطه در شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دستور داد نسبت به تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام کنند.


اسلامی افزود: باید در احداث این پروژه تسریع شود و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.


وی ضمن عذرخواهی از کارگران پروژه به علت تعویق پرداخت مطالبات آنها، گفت: پیمانکار در این زمینه تقصیری ندارد. پیش از سفر با حضور استاندار و نمایندگان جلساتی برگزار و برای تامین مالی این پروژه برنامه‌ریزی شده است.


اسلامی افزود: برای تامین مالی پروژه از محلی به‌غیر از ردیف بودجه دولتی برنامه‌ریزی شده تا پروژه پیش برود. مواردی مانند وام بانکی، تهاتر و ... پیش‌بینی شد و اقدامات لازم نیز انجام شده است.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه از جمله پروژه‌های حیاتی برای وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این نقطه از نقاط پرترافیک است و باید باند دوم آن احداث شود. کارگران می‌توانند به ادامه همکاری با این پروژه امیدوار باشند.


اسلامی در ادامه به مسئولان مربوطه در شرکت ساخت دستور داد تا منابع مالی لازم برای تکمیل باند دوم محور بیرجند-قائن تامین شود و افزود: اولین اقدام بعد از تامین مالی، باید پرداخت مطالبات کارگران باشد.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید گفت: از مشکلات طرح می‌توان به مطالبات ۳۶ میلیارد تومانی پیمانکاران و ضعیف بودن ردیف اعتباری آن اشاره کرد.


جعفری افزود: ردیف اعتباری این طرح با عنوان بهسازی راه‌های تربت حیدریه - گناباد - قاین - بیرجند و فیض آباد و بجستان - فردوس - دیهوک به طول ۶۴۰ کیلومتر است که هم اکنون ۱۰ پیمانکار که حدود ۹۰ میلیارد تومان مطالبه دارند در آن مشغول به فعالیت هستند.


وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل دوبانده کردن بیرجند - قاین را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با احتساب مطالبات پیمانکاران اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۹ کیلومتر از این جاده به بهره برداری رسیده است.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۷ کیلومتر از این طرح در دست اجرا است افزود: از این میزان ۱۹ کیلومتر آن آماده آسفالت و ۲۸ کیلومتر نیز در حال اجرای زیرسازی است.

تا هفته دولت سال آینده راه‌های شریانی خراسان جنوبی دوبانده می‌شوند

بهره برداری از طرح‌های بهسازی و ایمن سازی جاده‌های کویری در دیهوک


طرح‌های بهسازی و ایمن سازی جاده‌های کویری در دیهوک نیز با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور افتتاح شد.


احداث استراحتگاه کویری و ساماندهی میدان دیگ رستم در جاده دیهوک- راورو میدان ورودی سه راهی جعفری جاده طبس – اصفهان با هزینه یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان و تبدیل ۷ دستگاه آبنما به پل و بهسازی ۲ کیلومتر و ۷۰۰ هزار متر از جاده دیهوک – راور با هزینه ۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان امروز به بهره برداری رسید.


همچنین ساخت تکمیلی باند دوم جاده فردوس – دیهوک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.


برای این طرح ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


این مسیر از مهمترین کریدور‌های ارتباطی جنوبی به شمال شرق کشوراست و به لحاظ حمل بار، مسافر و صرفه سوخت و زمان و همچنین کاهش تصادفات از اهمیت زیادی برخوردار است.

تا هفته دولت سال آینده راه‌های شریانی خراسان جنوبی دوبانده می‌شوند

افتتاح سالن ورزشی برای دانش آموزان در بیرجند


با حضور وزیر راه و شهرسازی، سالن ورزشی و سرایداری دبستان ۱۰ کلاسه موسی بن جعفر (ع) بیرجند به بهره برداری رسید.
این دو طرح ۷۰۲ متر مربع زیربنا دارد که برای ساخت آن ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

تا هفته دولت سال آینده راه‌های شریانی خراسان جنوبی دوبانده می‌شوند

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.