مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال خسارات به باغداران و کشاورزان این شهرستان در اثر حوادث و بلایای طبیعی وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، محمد رحیمی گفت: این خسارت‌ها در اثر حوادث غیرمترقبه و طبیعی شامل سرمازدگی، تگرگ، برف، طوفان و گرمازدگی به تولیدات و محصولات کشاورزان و باغداران این شهرستان خسارات وارد شده است.

وی افزود: بیشترین خسارات وارد شده به باغداران و کشاورزان سروآباد شامل باغات گردو، آلوچه، انگور، زردآلو، بادام و توت فرنگی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: در این حوادث یک هزار هکتار از باغات گردو به میزان یک هزار و ۱۵۵ تن محصول به ارزش ۹۲۴ میلیارد ریال بیشترین محصول باغی زیان دیده در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارات بعد از باغات گردو به باغات انگور به میزان ۳۳۰ هکتار به ارزش ۳۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال و باغات بادام به میزان ۶۰ هکتار با ۲۷ میلیارد ریال بوده است.

رحیمی افزود: باغات آلوچه با ۱۱۰ هکتار به ارزش ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، باغات توت فرنگی با ۴۵ هکتار به ارزش پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و باغات زردآلو با ۳۰ هکتار به ارزش ۱۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال از مهمترین محصولات خسارات دیده این شهرستان است.

وی گفت: در مجموع سه هزار و ۶۹۱ تن محصولات باغی در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی شهرستان دچار خسارات و زیان ناشی از سرمازدگی، برف و تگرگ شده است.

انتهای پیام/ع

بلایای طبیعی ۱۰۴ میلیارد ریال به کشاورزی سروآبادی خسارت زد

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.