رئیس جمهور؛

استان‌های مرزی و مناطق آزاد بهترین ظرفیت برای دور زدن تحریم هستند

رئیس جمهور گفت: استان‌های مرزی و مناطق آزاد بهترین ظرفیت برای دور زدن تحریم هستند.

استان‌های مرزی و مناطق آزاد بهترین ظرفیت برای دور زدن تحریم هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در محل فرودگاه ماکو گفت: افتتاح طرح‌ها و نمایش رشد و نمو کشور به عنوان سند تحول برای ملت و افتخار مشئولان است.

وی ادامه داد: امروز که بزرگترین قدرت استکباری جهان یعنی آمریکا با تمام توان در برابر ما ایستاده، ملت ایران به عنوان نماد دین، عزت و استقلال و نیز کشوری که ایمان و اسلام در آن متبلور است، نماد ایستادگی و استقلال مردم در جهان سناخته می‌شود.

روحانی افزود:آمریکایی‌ها چند بار سرشان به سنگ خورده، اما دوباره همان کار را تکرار می‌کنند و بازهم بخاطر ابن اقدام نابخردانهدخود پشیمان خواهند شد.

رئیس جمهور گفت: اقدام امروز آمریکا تحریم و جنگ نیست بلکه جنایت علیه بشریت است. کشوری که مقابل خرید دارو و مواد غذایی ممانعت می‌کند جنایت علیه بشریت انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌توانستند راه دیگری انتخاب کنند که رسوا نشوند، به عنوان مثال در بخش صنعت پیشرفته تحریم می‌کردند، اما وقتی با تمام توان برای مقابله با ملت بررگ ایران ایستاده‌اند، در این شرایط بار سنگینی بر دوش داریم.

وی افزود: تفکرات آن‌ها در خصوص نابودی نطام اسلامی ایران بر باد خواهد رفت و ملت ایران جاودانه تاریخ خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان گفت: آرزو‌های دشمنان برای زمانبندی‌های مختلف نشان داده که همیشه مغلوب بوده اند و محاسبات کودکانه‌شان تنها موجب روسیاهی خودشان بوده و خواهد بود.

وی افزود:مردم ما در برابر تمام توطئه ها ایستاده اند و حامی نطام خود هستند،ملت ما پیروز شده و همیشه از مرزهای عقیدتی و سیاسی و اجتماعی خود دفاع کرده است.

وی بیان کرد:ما روزهای سختی گذرانده ایم و شاید ردزهای سختی هم داشته باشیم اما هرگز شکست نمی‌خوریم و کاخ سفید هرگز شکست ما را نمی‌بیند.

روحانی افزود:شکست آمریکا پس از تلاش ما و لطف الهی حاصل می‌شود. نصرت الهی تنها در صورت تلاش ما خواهد بود و تمام توانمان را برای موفقیت پیش برویم.

رئیس جمهور کشورمان گفت:طی یک سال گذشته ایستاده‌ایم و برخلاف انتظار و ادعای آن‌ها و بخاطر تلاش ملت ما شکست خوردند.

روحانی گفت: طی کمتر از یک ماه توانستیم ۲ نوبت طرح‌های عظیم آبی در کرمانشاه و آذربایجان غربی افتتاح شد که این امر نشانگر توانمندی و اقتدار کشورمان است.

وی گفت: استان های مرزی و مناطق آزاد بهترین ظرفیت برای دور زدن تحریم هستند و با افتخار اعلام می‌کنیم که تحریم را در تمام موارد دور زده‌ایم و تلاش وزارتخانه‌های مرتبط نیز در همین راستا است.

وی افزود: اینترنت اشیا و استفاده از آن در بخش کشاورزی موجب تحول عظیم در این بخش است که با تلاش جوانان شاهد این امر نیز خواهیم بود.

روحانی گفت:با علم، فناوری، تلاش، جهاد و کوشش می‌توانیم به تمام اهدافمان برسیم که امروز با آبگیری سد کرم آباد نشان دادیم که تلاش مهندسان، کارگران و کشاورزانمان هر هدفی را قابل تحقق می‌کند.

رئیس جمهور بیان کرد:گردشگری می‌تواند تحول شگرفی در کشور ایجاد کند و به ایجاد شغل نیز کمک کند.

وی افزود:در ۲ سال گذشته ۱۱۳۰ دانشمند و متخصص از کشور‌های خارجی به کشور برگشته‌اند و همین موجب اشتغالزایی شده است.

وی گفت:کسی فکر نکند ایران تنها است چراکه ما مردمی دین‌مدار و دارای جوانانی پرتلاش و شایسته هستیم.

وی افزود:بارش باران باید زمینه ساز افزایش صادرات و پویایی اقتصاد شود

روحانی افزود:گسترش کشت گلخانه‌ای یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم با مکانیزاسیون و بروزرسانی بخش کشاورزی شاهد تحقق تاثیرات شگرف آن در تعالی اقتصاد باشیم.

رئیس جمهور گفت:شعار دولت دوازدهم تولید، اشتغال و رفع فقر مطلق بوده که در همین راستا نیز تمام تلاشمان را می‌کنیم.

وی ادامه داد:مستمری واریزی برای اقشار کم درآمد در طول ۴ سال اخیر حدود ۴ برابر افزایش یافته و بازهم افزایش خواهیم داد.

روحانی گفت:در قضیه سیل با تلاش همه و همراهی مردم توانستیم از مشکلات عبور کنیم و تا شب عید تمام بازسازی و نوسازی های مناطق سیل زده به پایان می‌رسد

انتهای پیام/م

سخنرانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.