به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان صبح امروز در بازدید از حوزههای امتحانی متوسطه پیش حرفهای و حرفهای دخترانه گلها وپسرانه نوآوران سنندج گفت: ۵۷۰ نفر از عوامل اجرایی و معلمین در مدارس با نیازهای ویژه استان مجری برگزاری نوبت امتحانی خردادماه سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ میباشند.
خلیل رنجبر گفت: هفت گروه دانش آموزان دارای آسیب بینایی، دارای آسیب شنوایی، جسمی– حرکتی، نیاز ویژه ذهنی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، دیرآموز وطیف اُتیسم در امتحانات خردادماه مدارس با نیازهای ویژه استان شرکت میکنند.
رنجبر افزود: ۴۹۵ نفردانش آموز به صورت تلفیقی - فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی، ۷۴۴ نفرنوآمو زدیرآموز دردوره پیش دبستانی، ۳۵۰۰ نفردانش آموز دیرآموز در پایههای اول تا سوم و ۱۸۴۱ نفردانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری درپایههای اول تا ششمدوره ابتدایی مدارس عادی ازخدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان استفاده میکنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با هدف بررسی مطلوبیت فرآیند یاددهی – یادگیری ومیزان تأثیرگذاری شیوههای برنامه آموزشی در ۶۹ مدرسه مستقل وضمیمه شهری و ۱۶ مدرسه ضمیمه روستایی ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان مهم وجدایی ناپذیر آموزش و پرورش ازدانش آموزان با نیازهای ویژه در ۱۶ شهرستان، ناحیه ومنطقه به عمل میآید.
وی در ادامه افزود: فضای مناسب، برخورد عاطفی ومحبت آمیز با دانش آموزان با نیازهای ویژه، حفظ آرامش وپرهیز از شتابزدگی، رعایت بهداشت ونظافت محل آزمون، جلوگیری از ایجاد سروصدای اضافی و کنترل رفت وآمد در حوزههای امتحانی باید مورد توجه قرارگیرد.
رنجبرگفت: خصلت عمده ارزشیابی سازنده در پویایی و گستردگی آن است تا بتوان تصویری از تمامیت شخصیت دانش آموز ارائه ودر جهت رشد، ارتقا وبالندگی آنان گامی مؤثر برداشت.
گفتنی است در این بازدید نکات ضروری جهت برگزاری بهتر امتحانات از جمله سیستم نرم افزاری سامانه دانش آموزی توسط کارشناس سنجش وارزشیابی تحصیلی برای عوامل اجرایی حوزه امتحانی تشریح شد.
انتهای پیام/ع