وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه مشارکت خانواده ها با آموزش و پرورش کم بوده و اگر خانواده ها در کنار آموزش و پرورش نباشند ما نمی توانیم کار خود را به خوبی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بطحائی وزیر آموزش و پروش در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات این وزارتخانه در راستای آموزش هر چه بهتر گفت: متاسفانه مشارکت خانواده ها با آموزش و پرورش کم بوده و اگر خانواده ها در کنار آموزش و پرورش نباشند ما نمی توانیم کار خود را به خوبی انجام دهیم.

سیدمحمد بطحایی در ادامه گفت: در یکی از مدارس کارت ورود به جلسه را منوط به اخذ هزینه اضافی از دانش آموزان کرده اند، این کار غیر تربیتی است که برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات بعدی در آن صورت می‌گیرد، آموزش و پرورش بسیار حساس است نسبت به این مسئله اقدام لازم را انجام می‌دهد.
 
بطحایی درباره وضعیت استخدامی معلمین گفت: ما امسال هم مثل سال‌های گذشته تعدادی استخدام خواهیم داشت که به احتمال زیاد ۲۵ هزار نفر را دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را استخدام خواهیم کرد و اکنون بحث ما بر روی ۲۰ هزار نفر و ماده ۲۸ است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام ۲۰ هزار نفر در حال انجام است و ماده ۲۸ آن‌هایی هستند که یکسال در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی دوره می‌بینند و سال آینده جذب می‌شوند این افراد زودتر جذب خدمت می‌شوند و دارای لیسانس و فوق لیسانس هستند بنابراین پیش‌بینی ما بر این است که انشالله بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در دو ماه اخیر اتفاق خواهد افتاد در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اضافه و به خدمت گرفته شوند.

وی درباره شهریه مدارس غیر انتفاعی گفت: مدارس غیر انتفاعی در برخی مواقع اجهاف و هزینه‌های سنگینی را از اولیای دانش‌آموزان می‌گیرند. این موضوع به ویژه در وضعیت اقتصادی فعلی که فشار زیادی را به خانواده‌ها وارد می‌کنند، مورد حساسیت ما هم هست، ما اکنون دو سامانه الکترونیکی که از طریق سامانه مدارس غیر دولتی افراد وارد شده و سامانه تلفنی که اطلاعات لازم را به افراد می‌دهد.

بطحایی با تاکید بر اینکه شهریه مدارس غیر دولتی به تفکیک هر مدرسه در هر شهر و در هر استان کاملا مشخص خواهد شد، گفت: این کار در چند استان شروع شده و ظرف چند روز آینده بقیه مدارس هم تعیین می‌شود. این مبلغ بر روی سامانه ثبت است و هیچ مدیر مدرسه و موسسه‌ای اجازه اخذ وجه بالاتر از آنچه که در سامانه درج شده ندارد. شورای نظارت استان و شورای ما در سطح ستاد این کا را رصد خواهد کرد و تذکر و اخطار خواهد داد و در مواقعی که هم لازم باشد لغو مجوز خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: من امیدواریم مانند سال‌های قبل همکاری همکاران من در مدارس غیر دولتی به نحوی باشد که ما تخلفات این چنینی نداشته باشیم تا مجبور به برخورد این چنینی اداری نشویم.

وی درباره اخذ وجه هنگام دریافت کارنامه در مدارس دولتی گفت: این‌ها واقعا روش‌های غیر تربیتی است واقعا در مدرسه‌ای که چنین اتفاقی بیفتد که دادن گواهی‌نامه و یا کارت ورود به جلسه منوط به اخذ کمک‌های مردمی شود، این‌ها روش ضد تربیتی است که اگر در معدود مدارسی هم اتفاق بیفتد بازرسان ما ورود پیدا می‌کنند و متخلف را بنا به ضوابط اداری ما تحت تعقیب حقوقی قرار خواهند داد.

بطحایی تاکید کرد: ما صد هزار مدرسه داریم، در این صد هزار مدرسه ممکن است تعداد انگشت شماری مدرسه باشند که چنین تخلفی را انجام می‌دهند، اما این تعداد انگشت شمار واقعا زحمات تمامی همکاران را تحت الشعاع قرار می‌دهند از تمامی همکارانم می‌خواهم بر این مقرراتی که وضع شده پایبند باشند.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده گفت: مدارس مناطق سیل زده خوشبختانه بسیار وضعیت خوبی دارند، طبق آخرین گزارش و جلسه من در این باره، گزارشی برای سه استان گلستان، خوزستان و لرستان است، انشالله مدارسی که با تعمیر و بازسازی قابل استفاده هستند در مهر ماه کاملا در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت، آن مدارسی که نیاز به تخریب داشته باشد، نقشه کار آن کشیده شده در برخی مواقع، جایابی محل تردید است به دلیل اینکه در برخی مناطق مانند پل دختر و معمولان بافت جمعیتی باید جابجا شود بنابراین مکان‌یابی محل تردید است.

وی ادامه داد: مدارس کم جمعیت را انشالله تا مهر ماه خواهیم ساخت و مدارسی که پروژه‌های آن بیش از ۴ ماه طول خواهد کشید از فضای موقت استفاده می‌کنیم تا پروژه مدرسه دانش‌آموزان انجام شود.

بطحایی درباره تجمع معلمین و تأمین اعتبار نشدن پاداش پایان خدمت معلمین گفت: همکاران پیشکسوت ما در سال ۹۷ هنوز پاداششان را دریافت نکرده‌اند ما منتظر تخصیص هستیم البته هیچ از یک دستگاه‌های اجرایی هنوز پاداش سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند، اما مثل سال گذشته دولت این وعده را داده است، اولین گروهی که پاداش خواهند گرفت آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال گذشته هم به همین ترتیب عمل شد امیدواریم که ظرف ماه آینده که تخصیص ردیف‌ها خواهد آمد بتوانیم پرداخت را انجام دهیم من الان نمی‌توانم تاریخ دقیقی بگویم، اما به صحبت‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه شده و همچنین خوش وعده‌ای که در سال گذشته سازمان برنامه و بودجه داشته امیدوارم امسال هم به صورت یکجا این پاداش دریافت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رقمی که پیش‌بینی شده حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که انشالله تخصیص آن انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار