معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در زنجان گفت : در استان زنجان ۲ هزار و ۳۲۳ طرح، موفق به دریافت هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت:  ۵۲ هزارمیلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی پرداخت شد.

وی با اشاره به اهمیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درحفظ و ایجاد شغل، شناسایی قوانین زائد و مزاحم و بهبود فضای کسب و کار را مهمترین مسئولیت این شورا دانست.

وی جلسات اقتصاد مقاومتی را ستاد جنگ دانست که تدابیر آن می‌تواند کشور را از گردنه تحریم‌ها عبور دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به پرداخت ۲، ۵ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی افزود: در استان زنجان نیز هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی واحد‌های تولیدی تخصیص یافته است که ۵ واحد تولیدی موفق به دریافت آن شده اند

به گفته دین پرست بر اساس آمار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استان زنجان در مجموع ۷۲ بنگاه تولیدی مشکل دار با هفت هزار و ۲۳۷ نفر نیروی کار دارد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور با اشاره به پرداخت ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات عشایر و روستایی در کشور گفت: سهم استان زنجان بیش از ۳۰۴ میلیارد تومان است که ۱۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است

وی افزود: در استان زنجان ۲ هزار و ۳۲۳ طرح، موفق به دریافت هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده اند.

وی طرح‌های پنجره واحد و نقشه راه سرمایه گذاری را ۲ طرح مناسب برای جذب سرمایه گذاری در استان خواند و افزود: اهلیت و صلاحیت تنها شرط واگذاری طرح‌های اقتصادی به بخش خصوصی عنوان کرد

دین پرست به ۷ ماموریت جدید به فرمانداری‌ها برای رونق تولید در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: لیست واحد‌های تولیدی شهرستان با افراد شاغل، حفظ اشتغال موجود، ارتقا وضعیت تولید‌ی شرکت‌ها و کارخانه ها، اعلام اسامی واحد‌های راکد، واحد‌های تملک شده توسط شبکه بانکی، و فراهم نمودن توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، واگذاری طرح‌های آماده بهره برداری و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بخش خصوصی از مهمترین ماموریت‌هایی است که فرمانداران باید پیگیر آن‌ها باشند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور افزود: برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هزار و ۲۹۷ واحد تولیدی را با اشتغال زایی بیش از ۱۲ هزار نفر اشتغالزایی به چرخ تولید بازگشت.

انتهای پیام /ک 

پرداخت ۵۲ هزارمیلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی

برچسب ها: اشتغال ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.