مبتلایان به افسردگی درصورت کنترل نشدن بیماریشان، به یک عارضه عصبی خطرناک پیش رونده مبتلا خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افراد مبتلا به اختلال دوقطبی هفت بار بیش از دیگران امکان دارد به بیماری پارکینسون دچار شوند.
 
بیماری پارکینسون نوعی بیماری عصبی پیش رونده غیرقابل درمان است؛ افسردگی و اختلال دو قطبی می‌تواند خطر ابتلا به پارکینسون را بین افراد افزایش دهد و حتی کارشناسان این احتمال را می‌دهند که افسردگی از نشانه‌های اولیه ابتلای افراد به پارکینسون است.
 

پژوهش‌های محققان تایوانی نشان داده است افراد مبتلا به اختلال‌های روانی به ویژه اختلال دوقطبی با درصد بالایی درسال‌های آینده به بیماری پارکینسون دچار می‌شوند.
 
هنوز علت این رابطه به طور دقیق مشخص نشده است، اما کارشناسان تخمین می‌زنند عامل‌هایی، چون التهاب، وراثت و ناسازگاری بین سلول‌های مغزی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دربروز بیماری عصبی پارکینسون اثرگذار است.
 
بنا برآمار‌ها حدود ۵.۷ میلیون نفر درکشور آمریکا دچار اختلال روانی دوقطبی هستند که بر اثر آن زندگی آن‌ها به شدت آسیب می‌بیند. پارکینسون نیز یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها در عصر کنونی است.
 

محققان بیمارستان تابیای تایوان امیدوار هستند در ادامه مطالعه‌های خود رابطه بین اختلال روانی و افزایش ریسک ابتلا به پارکینسون را بیابند.
تیم دانشمندان به مطالعه برروی ۵۶۰۰۰ نفر فرد مبتلا به اختلال دوقطبی درفاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ پرداخته اند.

پارکینسون عامل ایجاد دگرگونی‌های شیمیایی در مغز

این مطالعه نشان داده است افسردگی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای افراد به بیماری پارکینسون باشد زیرا این بیماری سبب ایجاد دگرگونی‌های شیمیایی در مغز می شود که در نتیجه آن فرد دچار افسردگی و لرزش اندام‌ها می‌شود.

 اولین نشانه  ابتلای افراد به بیماری پارکینسون کم شدن میزان دوپامین در مغز است؛ در بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی، بنا بر مطالعه‌های انجام شده از سوی دانشمندان بخش هیپوکامپ مغز سریع تر از افراد سالم کاهش می‌یابد. بخش هیپوکامپ مسئول مدیریت حافظه و کنترل احساسات است.

محققان امیدوار هستند بر پایه نتیجه‌های به دست آمده بتوانند در آینده راهکارهای درمانی و پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای افراد دچار اختلال‌های مغزی به بیماری پارکینسون بیابند.

نتیجه های این مطالعه درمجله Neurology منتشر شده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار