مدیرشبکه بهداشت و درمان بوکان گفت:٦هزار بیمار دارای پرفشاری خون در این شهرستان شناسایی شده است.

محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به پرفشاری خون در این شهرستان (از ابتدای اجرای طرح کنترل فشار خون تاکنون) را ٦ هزار نفر عنوان کرد،همچنین به گفته او ۵۰ درصد کسانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، از مبتلا به این بیماری بی اطلاع هستند.

به گفته عباسی مهمترین علامت این بیماری بی علامتی است و اکنون بیماری های قلبی و عروقی که فشارخون بالا را نیز شامل می شود، علت اصلی مرگ و میر در شهرستان بوکان است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان بوکان در ادامه تاکید کرد که ۳۰ تا ٤۰ درصد از کسانی که فشارخون بالا دارند و از آن مطلع نیز هستند، از مصرف دارو و درمان آن خودداری می کنند.

عباسی در پایان از برنامه ریزی برای کنترل فشار خون ۱۳۵ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان بوکان در قالب طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا خبرداد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خرداد ماه سال جاری تا ۱۵ تیر ماه در ٦۳ خانه بهداشت ، ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ، ۱۰ مرکز شهری ، ۹ پایگاه سلامت شهرستان بوکان و ۱۰ ایستگاه سیار شهرستان بوکان اجرا می شود.

شهرستان بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا ها می باشند و بعد از ارومیه ، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/م

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در بوکان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.