مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: از فردا طرح اجرای افزایش نرخ کرایه تاکسی و وانت بار‌ها به صورت رسمی اجرا می‌شود.

 اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: از فردا نرخ کرایه تاکسی‌ها به طور متوسط ۲۰ درصد و وانت بار‌ها ۱۱ درصد افزایش می‌باید.

عرشیان افزود: این تعرفه بر اساس میزان تورم، رُند کردن کرایه، هزینه تامین و نگهداری خودرو و افزایش قیمت لوازم یدکی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد تاکسیرانی ۲۷ درصد افزایش قیمت برای تاکسی‌ها بود که فرمانداری با آن موافقت نکرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت:افزایش قیمت تاکسی از ۲۰۰ تومان تا ۵۰۰ تومان خواهد بود.

عرشیان افزود: برچسب‌ها ابتدا به صورت کاغذی داده می‌شود تا اشکلات آن رفع شود و از هفته آینده هم این برچسب‌ها به صورت شب رنگ بر روی شیشه تاکسی‌ها نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: به علت وجود تاکسی‌های اینترنتی، ۶۵ درصد از درآمد آژانس‌ها کاهش یافته است به همین منظور در این بخش افزایش قیمت نداریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: از ۱۵۰ واحد آژانس در قزوین، ۸۴ واحد فعال است و سایر واحد‌ها به علت کاهش درآمد تعطیل شده اند.

عرشیان افزود: راننده‌های آژانس به علت کم شدن تعداد مسافران، در خیابان‌ها به صورت غیر مجاز مسافر جابه جا می‌کنند که همین موضوع مشکلاتی را برای سایر رانندگان تاکسی و نرخ تعرفه‌ها به وجود آورده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۳ هزار و ۷۵۰ دستگاه تاکسی با ۴ هزار و ۸۴ راننده، روزانه به طور متوسط ۲۵۰ هزار نفر را در شهر قزوین جابه جا می‌کنند.

عرشیان، تعداد وانت بار‌ها و نیسان‌های فعال دارای مجوز در شهر قزوین را هزار و ۳۰۰ دستگاه بیان کرد.

وی از شهروندان خواست، مشکلات، شکایت و انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق شماره ۳۳۸۳۹ سامانه سامد و شماره پیامک ۳۰۰۰۷۱۳۱ اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: همچنین ۴۴ مسئول خط تاکسی و ۸ گشت تاکسیرانی در چهاراه‌ها آماده دریافت نظرات و شکایات مردم هستند.

انتهای پیام/ک

نرخ کرایه تاکسی و وانت بار‌ها افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار