سهرابی نژاد از تعویق انتشار کتاب «به قول معروف» به دلیل گرانی کاغذ خبر داد.

گرانی کاغذ؛ علت طولانی شدن انتشار کتاب «به قول معروف»محمدرضا سهرابی نژاد شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: کتابم با عنوان «به قول معروف» زیر چاپ است. انتشار این کتابم به دلیل گرانی کاغذ طول کشید و تاکنون منتشر نشده، اما قرار است «به قول معروف» همین روز‌ها در نشر نارگل منتشر شود.

وی با بیان اینکه در این کتابم تعدادی از اصطلاحات رایج را در زبان فارسی ریشه یابی کردم، گفت:در این کتاب حدود ۴۰۰ اصطلاح بررسی شده است. برای مثال به این موضوع پرداختم که معنای اصطلاح «پدر سوخته» چیست یا اینکه می‌گویند «توی برجکش زد» یا «قالش را بکن» چه معنایی دارد و ریشه آن چیست.

وی افزود: پیش از آنکه تصمیم بگیرم ریشه یابی اصطلاحات رایج در زبان فارسی را در قالب کتابی منتشر کنم آن‌ها را در پاورقی روزنامه اطلاعات منتشر کرده بودم. پس از انتشارش در روزنامه اطلاعات، اصطلاحات را جمع آوری کردم که تعداد آن به حدود ۴۰۰ اصطلاح رسید و آن‌ها را در قالب کتابی برای انتشار به نشر نارگل سپردم.

این شاعر با اشاره به انتشار مجموعه رباعی هایش در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته مجموعه رباعی هایم را که در روزنامه اطلاعات منتشر کرده بودم با عنوان «میوه باران» در قالب مجموعه شعر چاپ کردم. در رباعی‌های این مجموعه شعرم به تمام مسائل از جمله عاشقانه، توحیدی، اجتماعی و توصیف پرداختم البته در این میان بیشتر به مسائل عاشقانه و اجتماعی در رباعی هایم توجه کرده بودم. مجموعه شعرم آخرین کتابم بود که پیش از «به قول معروف» منتشر و روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار