رئیس دفتر مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ؛

پیش بینی جذب ۸ میلیون گردشگر به آذربایجان شرقی

رئیس دفتر مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:جذب ۸ میلیون گردشگر داخلی و خارجی به آذربایجان شرقی هدف حوزه گردشگری استان تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قهرمانی رئیس دفتر مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: جذب ۲ میلیون گردشگرخارجی و ۶ میلیون گردشگران داخلی به آذربایجان شرقی از اهداف سند تدبیر توسعه گردشگری استان در افق ۱۴۰۰ است.

وی افزود: بر اساس این سند، افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان به ۱۴ هزار تخت تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دومین سند تدبیر توسعه گردشگری استان در راستای دستیابی استان به جایگاه مناسب به عنوان یکی از مقاصد شاخص گردشگری در کشور، با انطباق حداکثری با اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب و سند توسعه آمایش استان تنظیم شده است.

وی گفت: در راستای دستیابی به این اهداف اقدامات اساسی در جهت ارتقاء ظرفیت‌های گردشگری، مدیریت جاذبه‎ها و بنا‌های تاریخی و تقویت زیرساخت‎ها و بازارچه‎های عرضه صنایع دستی، در قالب ۲۱ مگا پروژه و ۶۵۵ زیر پروژه در چشم انداز چهارساله تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد.

رئیس دفتر مطالعات اداره کل میراث فرهنگی استان به تعریف ۱۴ هسته کلیدی در دومین سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت دستیابی گردشگری استان به جایگاه واقعی در کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای اهداف توسعه گردشگری، افزایش ثبت آثار جهانی و ملی، ارتقا جایگاه و میزان صادرات صنایع دستی استان به ارزش ۲۰ میلیون دلار، بهبود کمی و کیفی واگذاری خانه‌های تاریخی را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین افزایش موزه‌های دولتی و خصوصی، افزایش اخذ نشان ملی و جهانی صنایع دستی، توسعه گردشگری روستایی و عشایری و افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در قالب ۱۵۰ پروژه را از دیگر برنامه‌های افق ۱۴۰۰ گردشگری استان عنوان کرد.

قهرمانی از ثبت نماد‌های هویتی و فرهنگی آذربایجان در نهاد‌های ملی و بین المللی در برنامه‌های افق ۱۴۰۰ گردشگری استان خبر داد و افزود: ایجاد موزه مفاخر آذربایجان، احیای دارالفنون مکاتب تبریز، احیای خانه‌های تاریخی، ایجاد مرکز تبریز پژوهی، تدوین دانشنامه ربع رشیدی و تدوین دانشنامه حسن پادشاه از برنامه‌هایی است که در این سند تبیین شده است.

 

انتهای پیام/ش

افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان به ۱۴ هزار تخت تا سال ۱۴۰۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.