جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در تبریز برگزار شد.

جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری در شمالغرب همکاری خوبی با این آژانس در راستای تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور داشته است.

وی بیان کرد: همکاری موثر بین دو کشور از سال ۲۰۱۸ شروع شده است که از جمله این همکاری‌ها با آذربایجان شرقی، شروع هفته فرهنگی ژاپن در آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور، همکاری‌های آموزشی و علمی معماری شهرسازی و برگزاری دومین کنفرانس بین المللی جاده ابریشم و برگزاری دهمین اجلاس بین المللی توسعه شهری و بافت‌های تاریخی اورآسیا در تبریز در مرداد ماه سال جاری است.

نیشدا نماینده ژاپنی از دفتر مرکزی جایکا و کارشناس مسئول پروژه ایران نیز در این جلسه گفت: هدف تدوین طرح جامع در ۶ استان شمالغرب، پس از جمع آوری اطلاعات جامع گردشگری و بازدید‌های استانی، تدوین برنامه‌های استراتژیک برای رشد ورود گردشگر به این استانهاست.

وی افزود: تدوین برنامه‌ها نیز منوط به کسب اطلاعات دقیق و واقعی در ۵ سال گذشته از استانهاست.

مشاور جایکا برای انجام مطالعات پایه نیز در این جلسه گفت: از جمله موارد مطرح شده در طرح جامع، مدیریت جامع توریسم در منطقه، افزایش سرمایه گذاری در توسعه گردشگری، جلب مشارکت جوامع محلی، برندسازی استانی و منطقه‌ای در حوزه گردشگری، آموزش و توسعه منابع انسانی در زمینه گردشگری است.

ایسنو (Isono) افزود: یک بار از آذربایجان شرقی بازدید محلی صورت گرفته و بازدید دوم در ۲۵ خرداد ماه سال جاری خواهد بود.

 

انتهای پیام/

برگزاری جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.