مرکز مدیریت بحران و هواشناسی مازندران درباره طوفانی شدن به شناگران و فعالان دریایی و احتمال وقوع سیلاب از امروز تا پایان هفته بر اثر آب شدن برف‌ها در ارتفاعات استان هشدار داد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: از امروز تا پایان هفته با شکل گیری و تداوم جریانات نسبتا خنک و مرطوب شمالی در ارتفاعات مازندران ضمن کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما، شاهد ناپایداری‌هایی به شکل رشد ابر همراه با رگبارباران، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.
 
وی افزود: وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در کوتاه مدت می‌تواند منجر به جاری شدن روان آب و سیلاب ناگهانی بصورت محلی و نقطه‌ای بویژه درکوهپایه‌ها و ارتفاعات استان شود.
 
رضوی گفت: توصیه می‌شود شهروندان و مسافران ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق عبور سیلاب خودداری کنند.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه در این مدت با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید دریا مواج خواهد شد، افزود: این وضعیت تا صبح چهارشنبه ۸ خرداد ادامه خواهد داشت.
 
وی گفت: بر این اساس در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در سواحل و فراساحل استان ۵۴ کیلومتر بر ساعت پیش‎بینی می‎شود.
وی با بیان اینکه بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۵ متر برآورد می‌شود، افزود: در این مدت شنا در دریا ممنوع است.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: به همه فعالان دریایی توصیه می‌شود نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در مناطق‌های کوهستانی و بالادست استان در اسفندماه پارسال و فروردین امسال شاهد بارش و نشست یک متری برف بوده ایم، گفت:به دلیل گرمای ۳۶ درجه‌ای دمای هوا در چند روز گذشته و آغاز بارش‌های رگباری از فردا و کاهش دما بین ۵ تا۱۰ درجه سانتیگراد در ارتفاعات استان بخصوص بلده و سوادکوه احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابردور از انتظار نیست.
 
وی از آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان اشاره کرد و گفت: به دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری، شهرداری هشدار لازم داده شده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.
 
احمدی به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد در این مدت دامداران و ساکنان بومی، هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، نکات ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.
 
وی گفت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز جدا خودداری شود.

انتهای پیام/آ
 



آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان

برچسب ها: هلال احمر ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار