نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره انتقاد برخی وکلا از تعیین محدودیت زمانی برای دسترسی متهم به وکیل در اصلاح تبصره ماده ۴۸ توضیحاتی ارائه داد.

چرا در جرائم امنیتی و جاسوسی دسترسی بلافاصله به وکیل اشتباه است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یحیی کمالی پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اصلاح اخیر تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری و انتقاد برخی وکلا از تعیین محدودیت زمانی برای دسترسی متهم به وکیل در این اصلاح ۴۸ گفت: رسیدگی به جرائم در کشور ما باید ساز و کار خاصی را داشته باشد؛ البته این موضوع در تمام جهان مشترک است.

وی افزود: در اکثر کشورها به این سادگی نیست که افراد پس از ارتکاب هر جرمی بلافاصله در لحظه اول بتوانند به وکیل دسترسی داشته باشند، وکیل به آنها راهنمایی کند و اسرار پرونده را در اختیار وی قرار دهد، اگر اینگونه باشد به اصل رسیدگی خلل وارد می‌شود؛ چرا که ممکن است در روند رسیدگی به جرائم امنیتی و جاسوسی به استعلام و بررسی بیشتری نیاز باشد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: با اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری اقدام بسیار خوبی انجام شد، ما محدویت وکلای مورد تایید و منتخب را از تبصره حذف کردیم، سپس ملاقات وکیل و متهم را به زمان مقید دانسته‌ایم و زمان ۲۰ روز را در نظر گرفته‌ایم، افزایش این زمان با تشخیص قاضی و صدور قرار منع مداخله وکیل امکان پذیر خواهد بود که البته این قرار قابل اعتراض است، من معتقدم نباید در این باره به زمان قائل بود.

کمالی پور عنوان کرد: ما در راستای کمک کردن بسیاری از محدودیت‌ها را در این بخش حذف کردیم و یک زمان طولانی در خصوص منع دسترسی متهم به وکیل در اختیار قاضی قرار ندادیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.