شادنوش گفت: در صورتی که برای مراقبت از  بیماران تالاسمی و هموفیلی از پرستاران ثابت استفاده شود، کمک زیادی به درمان و سلامت  این افراد می‌شود

برگزاری آموزش مراقبت از بیماران تالاسمی و هموفیلی ویژه پرستاران / لزوم به کارگیری نیروی ثابت در زمینه مراقبت از بیماران تالاسمی و هموفیلیمهدی شادنوش رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به طور معمول طول دوره درمان بیماران تالاسمی و هموفیلی طولانی است و باید به صورت مستمر مراقبت های لازم از بیماران انجام شود.

وی ادامه داد: برای مراقب از بیماران خاص مانند هموفیلی و تالاسمی بهتر است از نیروهای ثابت استفاده شود تا روند درمان بیماران تالاسمی با کیفیت مناسب تری  انجام شود و مبتلایان با مشکل خاصی  روبرو نشوند.

شادنوش تاکید کرد: در صورتی که برای مراقبت از  بیماران تالاسمی و هموفیلی از پرستاران ثابت استفاده شود، کمک زیادی به درمان و سلامتی  این افراد می‌شود؛ وزارت بهداشت برای نیروهای ثابت و پرستاران، دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه مراقبت از بیماران تالاسمی و هموفیلی برگزار می‌کند.

رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت  پرستارانی که از بیماران تالاسمی و هموفیلی مراقبت می‌کنند باید دوره‌های آموزشی تخصصی را گذرانده باشند و توصیه وزارت بهداشت این است که اینگونه مراقبت‌ها باید به صورت تخصصی انجام شود.

وی یادآوری کرد: به کارگیری نیروهای متخصص و پرستار برای حمایت از بیماران هموفیلی و تالاسمی هیچگونه ارتباطی به اختصاص بودجه جداگانه برای انجام این کار در وزارت بهداشت ندارد و این دستورالعمل از سالیان گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شد.

انتهای پیام/

نیروهای متخصص و پرستاران  ثابت برای مراقبت از بیماران خاص 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار