امیر مکری گفت: تا پایان سال خبرهای بسیار خوبی از به رونق رسیدن صنعت هوانوردی عمومی را رسانه ای خواهیم کرد.

صنعت هوانوردی عمومی تا پایان سال رونق می‌گیرد / ایجاد فضای کسب و کار برای فارغ التحصیلان صنعت هوانوردیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم امضای تفاهمنامه تسریع و تسهیل صنعت هوانوردی عمومی با بیان اینکه هم اکنون ۳ هزار دانشجوی خلبانی تحت آموزش قرار دارند، گفت: یک هزار و ۷۰۰ فارغ التحصیل صنعت هوانوردی در کشور حضور دارند که باید برای اشتغال این فارغ التحصیلان فضای کسب و کار ایجاد شود.

وی افزود: امیدواریم در فرودگاه‌های کشور با پیش بینی و اجرای سیاست‌های تشویقی بتوانیم حمایت‌های لازم را در جهت بهبود صنعت هوانوردی داشته باشیم.

امیر مکری افزود: صنایع هوانوردی عمومی بر پایه اقتصاد تجاری و ایمنی برپا شده است و هوانوردی عمومی با ایجاد ترافیک‌های جدید در فضای کشور می‌تواند زمینه ساز توسعه این صنعت و بهبود وضعیت اقتصادی در این بخش شود.


بیشتر بخوانید: صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت/ وجود ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور


مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: یکی از ۴ بخشی که می‌تواند این صنعت را با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری رونق بخشد، هوانوردی عمومی است و با توجه به آنکه در فرودگاه‌های کشور چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد، می‌توانیم به راحتی آن‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم.

وی افزود: در طی ۵ سال گذشته، ۵۰ درصد از عملیات و مراحل اجرایی صنعت هوانوردی عمومی مورد استفاده قرار گرفته با فعال شدن زیرساخت‌های آن می‌توانیم به سمت اقتصادی شدن آن برویم.

امیر مکری گفت: تا پایان سال خبرهای بسیار خوبی از به رونق رسیدن صنعت هوانوردی عمومی در کنار صنعت هوانوردی تجاری را رسانه ای خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حضور  یک هزار و ۷۰۰ فارغ التحصیل صنعت هوانوردی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار