کاهش ۳۰ درصدی عوارض فرودگاهی و همچنین تسهیل بهره برداری ناوبری هوایی برای رشد هوانوردی عمومی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه هوانوردی عمومی و ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور در این حوزه و همچنین با هدف رونق اقتصادی کشور و اشتغال زایی، یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی بین سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

در این یادداشت تفاهم سازمان هواپیمایی کشوری بر تدوین مقررات و آئین نامه‌های ویژه هوانوردی عمومی در زمینه‌های توسعه اقتصادی، ایمنی و امنیت، ایجاد ساختار مستقل نظارتی هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری، طراحی روند ارتقا کلیه مجوزها و گواهی نامه‌های رده هوانوردی عمومی به رده تجارت با عجابت الزامات مربوطه، انجام مطالعات و تدوین برنامه واگذاری گام به گام فعالیت‌های اجرایی به بخش‌های غیردولتی را متعهد شد.


بیشتر بخوانید: صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت/ وجود ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور


همچنین اصلاح و بازنگری رویه‌ها و مقررات مربوطه به عملیات پرواز بصری و تلاش جهت رفع موانع غیر اساسی فضایی کشور در سطح پروازهای VFR و اصلاح ساختار مدیریت ترافیک پروازی VFR را متعهد شد.

کاهش هزینه‌ها و بسترسازی رشد هوانوردی عمومی از جمله کاهش ۳۰ درصدی عوارض فرودگاهی و ناوبری، تسهیل بهره برداری ناوبری هوایی و بهره برداری عملیاتی از فرودگاه‌های نیمه فعال و همچنین مطالعه و شناسایی موانع مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور از جمله تعهدات شرکت فرودگاه‌ها در این یادداشت تفاهم است.

همچنین مذاکره با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به منظور افزایش بشکه توزیع سوخت AVGAF، مذاکره و تفاهم با فرماندهی و پلیس فرودگاه‌های کشور و اخذ مجوزهای بالادستی امنیتی با اهداف توسعه هوانوردی عمومی کشور و کاهش هزینه‌های هوانوردی مرتبط از طریق حذف برخی هزینه‌های مازاد نظیر حمل نیروی گارد پرواز و ... از جمله تعهدات ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

بهره برداری عملیاتی از فرودگاه‌های نیمه فعال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار