به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمود عسکری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: مشاوران در مدارس ویژه به عنوان عضوی از تیم آموزشی-توانبخشی با شناخت تفاوت های فردی بین دانش آموزان می تواند زحمات طولانی مدت معلمان و سایر کارکنان مدرسه را اثر بخش تر سازد.
محمود عسکری افزود: مشاور با شناخت دانش آموزان با نیازهای ویژه، با ایجاد تغییر در رفتار دانش آموزان و تامین بهداشت روانی مناسب برای آنها و برقراری رابطه بین دانش آموزان، معلمان و خانواده ها می تواند به تسهیل رشد همه جانبه دانش آموزان کمک کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ضمن اشاره به نامگذاری ۹ اردیبهشت ماه در ایران به نام روز روانشناسی و مشاوره بیان کرد: گرامی داشت روز روانشناس و مشاور باعث می شود تا به اهمیت و نقش موثر روانشناسی در زندگی افراد بیش از پیش تاکید شود.
وی افزود: به همین مناسبت مطالب علمی برگرفته از تحقیقات جدید با موضوع بیش فعالی دانش آموزان حاوی شیوه های رفتار، کنترل و آموزش به کودکان بیش فعال آماده و مصادف با روز روانشناس و مشاور جهت مطالعه همکاران و برگزاری مسابقه کتابخوانی با همین عنوان ویژه مشاوران و کارکنان مدارس نیازهای ویژه، به مدارس ارسال گردید.
عسکری تصریح کرد: در پایان اردیبهشت ماه نیز آزمون آنلاینی از محتوای ارسال شده در دو سطح ویژه مشاوران و ویژه معلمان و دبیران مدارس نیازهای ویژه برگزار گردید.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: ۱۱۰ نفر از همکاران مدارس ویژه در این آزمون شرکت نمودند که درنهایت از بین همکارانی که نمره بالای ۶۰ درصد را کسب نمودند، ۱ نفر در بخش مشاوران و ۵ نفر در بخش معلمان به قید قرعه انتخاب و به آنان جوایزی اهداء شد.
انتهای پیام/ت