وی ادامه داد: با تغییر زمان سن سنجش امکان شناسایی دقیقتر و مداخله بیشتر دانشآموزان وجود دارد، همچنین در نظر داریم تا برنامههای درسی پیش دبستانی منعطف شود.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه بنا داریم تا موضوع زبان فارسی در طرح سنجش وارد شود، گفت: جلسهای را با وزیر آموزش و پرورش درباره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت یادگیری زبان فارسی داشتیم چرا که کودکان باید در شرایطی باشند که امکان درک مطلب به زبان فارسی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه علل جهش تحصیلی و تکرار پایه در مدارس بیان کرد: در افت تحصیلی و تکرار پایه با دو دسته از کودکان مواجه هستیم که برای نوآموزان دچار مشکل دیرآموزی نیازمند تغییرات در طرح تلفیقی هستیم و برای دانشاموزان مناطق دوزبانه نیازمند توجه ویژه به حضور آنها در دوره پیش دبستانی هستیم و اگر بتوانیم آزمون بسندگی زبان فارسی را به طرح سنجش اضافه کنیم میتوانیم دانش آموزان را آماده کنیم.
حکیم زاده تصریح کرد: انجام طرح سنجش و غربالگری در راستای عدالت آموزشی است چرا که بسیاری از مشکلات کودکان مناطق محروم مانند کمبینایی یا شنوایی تا زمان ورود به مدرسه شناسایی نمیشود و این طرح برای کمک به این کودکان موثر است.
انتهای پیام/