رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۵۸ کارگاه قالیبافی متمرکز و غیرمتمرکز در گیلان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجتبی مهری، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۳هزار و ۳۹۶ قالیباف در گیلان بیش از ۸ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش را در کارگاه‌ها و کنج خانه هایشان بافته اند.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۵۸ کارگاه قالیبافی متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال قالی بافان گیلانی ۴۳هزار مترمربع دیگر فرش و تابلو فرش ببافند.

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان با بیان اینکه فرش گیلان برند خاصی ندارد، اظهار داشت: بیشتر فرش‌های گیلان به استان‌های آذربایجان شرقی، قم و تهران فرستاده و از آنجا به کشور‌های حاشیه دریای خزر، اروپا و چین صادر می‌شود.

مهری خاطرنشان کرد: برای حمایت از هنرمندان فرش دستباف از محل اعتبارات سال۹۷، ۳۲میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره به صاحبان ۵۱۳طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف پرداخت شد.

وی با اعلام اینکه ۹هزار نفر از ۱۳هزار و ۳۹۶ قالیباف گیلانی تحت پوشش بیمه هستند، گفت: امسال برای بیمه کردن قالیبافان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: در تلاش برای برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در استان گیلان برای جذب بیشتر سرمایه گذاران و تجار در این عرصه هستیم.

انتهای پیام/ع

بافت بیش از ۸ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.