معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سیستان و بلوچستان تمامی شرایط برای جهش را دارد و باید چهره بیرونی این استان را برای جذب سرمایه گذار آماده کرد.

چهره بیرونی سیستان و بلوچستان را برای جذب سرمایه گذار باید آماده کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهدی جمالی نژاد در نشست قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که به ریاست احمد علی موهبتی استاندار این استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در کشور ۲۵ استان درگیر سیلاب و آسیب شدند.

وی گفت: سیل در برخی از استان‌ها مانند خوزستان آسیب‌ها و خسارات زیادی وارد کرد که با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم‌ها باید با حداقل‌ها بهترین کار‌ها را انجام دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه سیل امسال اگرچه در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان آسیب‌هایی وارد کرد، اما فواید و برکاتی نیز داشته است، افزود: این استان باید در عرصه‌های مختلف زیرساختی به طور جهشی حرکت کند و به غیر از قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده باید اقدامات اساسی‌تر در بخش‌های مختلف انجام شود.

وی بیان کرد: باید همه با هم سیستان و بلوچستان را بسازیم و از نگاه ویژه مسئولان نظام و دولت به این استان و از جمله چابهار برای رفع محرومیت‌ها به نحو شایسته استفاده کرد.

جمالی نژاد ادامه داد: بهترین کار سیاسی در سیستان و بلوچستان این است که کار اقتصادی و عمرانی انجام شود، زیرا این استان تمامی شرایط برای جهش را دارد، اما به خوبی معرفی نشده است.

وی گفت: اگر فضای مثبت در سیستان و بلوچستان ایجاد و چهره بیرونی این استان به خوبی نشان داده شود سرمایه گذار و بخش خصوصی ورود خواهند کرد که در این صورت آینده روشنی برای منطقه رقم خواهد خورد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: تب بازسازی و نوسازی در کشور و بویژه سیستان و بلوچستان نباید فروکش کند، زیرا حرکت‌های خوب آغاز و بودجه‌های مناسبی در نظر گرفته شده که تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده نشان دهنده این همت و توجه است.

انتهای پیام/گ

جذب سرمایه گذار برای سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.