کودکان رنگین پوست در مدارس انگلیس برای در امان ماندن از آزار‌های ناشی از تبعیض نژادی، پوست خود را با لوازم آرایش روشن می‌کنند.

کودکان رنگین پوست انگلیس از ترس آزار و اذیت در مدرسه با آرایش چهره خود را سفیدتر می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، یک موسسه خیریه در انگلیس فاش کرد کودکان رنگین پوست در مدارس این کشور برای آنکه از شر آزار و اذیت دوستان سفیدپوست خود در امان بمانند از لوازم آرایش برای سفید کردن پوستشان استفاده می‌کنند.

موسسه خیریه «انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان انگلیس» فاش کرد کودکان رنگین پوست مدارس این کشور در رده‌های سنی دبستان پس از آنکه بار‌ها به دلیل رنگین بودن پوستشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند سعی می‌کنند با استفاده از لوازم آرایش پوستشان را روشن‌تر کنند. بنا به گفته این موسسه، کودکان رنگین پوست در مدارس با آزار‌هایی که ناشی از تنفر و نژادپرستی است، از جمله گفتن جملاتی مانند «برگرد برو به کشور خودت» و یا به کار بردن نام‌های تحقیرکننده روبه‌رو می‌شوند.

این موسسه می‌گوید کودکان زمانی که برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با مشاوران آن تماس گرفتند این موضوع را فاش کردند.

یک دختر ده ساله در تماس تلفنی با این موسسه گفت: «از زمانی که مدرسه را آغاز کردم همیشه مورد آزار و اذیت بودم. آن‌ها من را با نام زشت و زننده صدا می‌کنند که این مسئله سبب می‌شود از خودم خجالت بکشم». این دختر در ادامه افزود: «دوستانم با من بیرون نمی‌آیند؛ زیرا مردم مدام می‌پرسند چرا این‌ها با کسی که پوست تیره‌ای دارد دوست شده‌اند. من در انگلیس متولد شده‌ام؛ اما آن‌ها می‌گویند به کشورت برگرد».  این دختر رنگین پوست گفت: «سعی می‌کنم رنگ پوستم را با آرایش روشن کنم. من فقط می‌خواهم از لذت مدرسه رفتن بهره‌مند باشم».

بنابر گفته این موسسه خیریه، یک دختر ۱۱ ساله چینی نیز به منظور در امان ماندن از آزار و اذیت همکلاسی‌هایش در مدرسه سعی می‌کند با استفاده از لوازم آرایش رنگ پوستش کمتر شبیه آسیایی‌ها باشد. این دختر در گفتگوی خود با مشاوران گفت: «بچه‌های دیگر می‌گویند پوست من زرد است و من را با نام‌هایی صدا می‌زنند که واقعا باعث ناراحتی‌ام می‌شود. فکر می‌کنم اگر شکل دیگری بودم دیگر کسی من را تحقیر نمی‌کرد. سعی می‌کنم با خط چشم و کرم پودر ظاهر خود را تغییر دهم. به پدر و مادرم نمی‌گویم؛ زیرا آن‌ها ناراحت می‌شوند».

یک دختر ۱۶ مسلمان نیز که پیش از این مورد آزار قرار گرفته است از نگرانی‌های خود بابت ظاهر و نحوه لباس پوشیدنش گفت که به احتمال زیاد به زودی بابت این مسئله مورد آزار قرار خواهد گرفت.

عطیه وزیر، مشاور کودکان در این موسسه خیریه، در این خصوص گفت: «در طول هشت سالی که به عنوان مشاور کار کرده‌ام برایم بسیار سخت بوده است هر باری که می‌شنیدم کودکی می‌گفت دوست دارد شکل دیگری باشد تا اذیت نمی‌شد. این کودکان احساس شرم و گناه می‌کنند و کسی جرأت گفتن این موضوع را به والدین آن‌ها ندارد؛ زیرا بچه‌ها نمی‌خواهند آن‌ها را نگران کنند».

بنا بر آماری که این موسسه خیریه به دست آورده است در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در انگلیس ۱۰۵۷۱ مورد جرم علیه کودکان ثبت شده است که این آمار افزایش ۲۰ درصدی در مقایسه با آمار سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با ۸۶۸۳ مورد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار