تخصیص ۵۸۲ هکتار از عرصه‌های ملی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در آذربایجان غربی

سرپرست شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص ۵۸۲ هکتار از عرصه‌های ملی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد.

تخصیص ۵۸۲ هکتار از عرصه‌های ملی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عزیز امانی سرپرست شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای گفت: در راستای توسعه شهرک‌های کشاورزی در استان، در حال حاضر ۵۸۲ هکتار از عرصه‌های ملی واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو و شهر‌های شمالی استان برای ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای شناسایی و امکان‌سنجی شده است.
 
عزیز امانی افزود: با تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌های این واحد‌ها به متقاضیان وسرمایه‌گذاران در این زمینه واگذار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرک کشاورزی در استان وجود دارد، اضافه کرد: این شهرک‌ها شامل هشت شهرک گلخانه‌ای در سطح ۴۷۷ هکتار، یک شهرک شیلاتی در سطح ۳.۲ هکتار و یک شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی در سطح ۱۶ هکتار هستند.
 
امانی ادامه داد: در حال حاضر از سطح ۴۷۷ هکتار از واحد‌های گلخانه‌ای قابل واگذاری به متقاضیان در حدود ۱۴۱ هکتار واگذار شده است که از این اراضی واگذار شده در حدود ۹ واحد گلخانه‌ای به بهره برداری رسیده و در حال تولید می‌باشد که محصولاتی از قبیل شاخه گل بریده، خیار، گوجه فرنگی و زعفران در این واحد‌ها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
 
وی بیان کرد: از سرمایه‌گذاران در زمینه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای با اعطای کمک‌های فنی اعتباری و مشوق‌های صادراتی حمایت می‌کنیم.
 
این مسئول گفت: سیر تکاملی صنعت گلخانه در کشور به سرعت در حال افزایش است و استان‌های مختلف کشور این مقوله را آغاز کرده و در آذربایجان‌غربی نیز فعالیت‌های مربوط به آن وضعیت مطلوبی دارد. در همین راستا درخواست تسهیلات اعتباری از محل سامانه سیتا به تعداد ۹ واحد متقاضی گلخانه مستقر در شهرک‌ها با اعتبار بالای ۲۰۰۰ میلیارد ریال مصوبه‌ی کار گروه شهرستانی و استانی دریافت و ۳واحد از این متقاضیان به کار گروه ملی ارجاع داده شده است.
 
وی با تاکید بر کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح در گلخانه‌ها تصریح کرد: افزایش درآمد تولیدکنندگان، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار و بازاریابی نیز در ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای مدنظر است.
 
در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص وضعیت شهرک گلخانه‌ای درشک سلماس توسط حاضرین در جلسه ارائه شد و نحوه تخصیص اراضی ملی واقع در محدوده شهرستان چایپاره و مسائل مربوط به سایر شهرک‌های کشاورزی استان بررسی و برای رفع موانع آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 
انتهای پیام/م
 
 

برگزاری جلسه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.