رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل گفت: انحصار طلبی شرکت‌های وارد کننده موبایل و فروش سبدی گوشی به فروشندگان، بازار موبایل را با کمبود گوشی و رکود مواجه کرده است.

حسن میر شمشیری، رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: قیمت موبایل در بازار به دلیل بالا و پایین رفتن قیمت دلار با کاهش و افزایش قیمت رو به رو است، اما در هفته‌های اخیر کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه برخی مدل‌های موبایل در سطح بازار وجود ندارد افزود: در حال حاضر به دلیل انحصار طلبی شرکت‌های وارد کننده، بازار موبایل با کمبود رو به رو است و از سازمان‌های متولی این امر، وزارت ارتباطات، سازمان گمرک و وزارت صمت در خواست می‌کنیم برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار موبایل، فروش سبدی موبایل به فروشندگان است، برای مثال شرکت‌های واردکننده، یک سبد گوشی به قیمت ۶۰ میلیون تومان که شامل سه الی چهار مدل پرطرفدار و چندین گوشی کم فروش را به صورت مجموعه به فروشندگان می‌دهند و همین امر باعث می‌شود گوشی‌های بسیاری روی دست فروشندگان مانده وگوشی‌های پرفروش در سطح بازار کمیاب شود.

میر شمشیری افزود: تمایل مردم بیشتر به سمت خرید گوشی‌های بدون گارانتی است چراکه گوشی‌های بدون گارانتی حدود یک الی دو میلیون قیمت کمتری نسبت به گوشی‌های با گارانتی دارند.

وی تصریح کرد: گوشی‌هایی که به صورت مسافرتی و در سایت‌های مختلف به فروش می‌رسند فاقد گارانتی هستند و هم اکنون فروش آن‌ها کاهش یافته است، واردکنندگان گوشی‌های مسافرتی از معافیت ۸۰ دلاری برخورداند و همین امر یکی از دلایل کمتر بودن قیمت آن‌ها نسبت به گوشی‌های شرکتی است، و با حذف این معافیت، قیمت این گوشی‌ها مانند گوشی‌های شرکتی می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل با تاکید بر اینکه رجیستری گوشی بر عهده شرکت وارد کننده است، ادامه داد: اگر واردات موبایل آزاد باشد و افراد بتوانند با پرداخت حقوق گمرکی و تعهد خدمات پس از فروش گوشی وارد کنند، تعداد واردکننده‌ها افزایش پیدا کرده و به دلیل ایجاد رقابت و رونق بازار، قیمت‌ها کاهش پیدا میکند، اما هم اکنون واردات گوشی فقط در انحصار شرکت‌های خاصی است و اگر موضوع به همین روال ادامه یابد، رکود بازار موبایل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ی
 



بازار موبایل همچنان در خواب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.