مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته استعدادیابی نخبگان در استان تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آموزش و پرورش، از تصویب تشکیل کمیته استعدادیابی نخبگان استان در راستای جذب و حمایت از دانش آموزان مستعد، نخبه و مدال آور و اجرای مطلوب المپیاد‌های علمی خبر داد.

وی افزود: کشف و پرورش استعداد‌های درخشان، تقویت خودباوری جوانان، توجه بیشتر به سرمایه‌های علمی کشور، تغییر و اصلاح روش تدریس و معرفی الگو‌های مطلوب آموزشی، حمایت مادی و معنوی از دانش آموزان نخبه و مدال آوران استانی و کشوری، از اهداف تشکیل این کمیته است.

قائدامینی اظهار داشت: در این نشست مقرر گردید شیوه نامه اجرایی این کمیته توسط اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان تدوین شود و پس از تأیید استاندار در مرحله اجرا قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر، یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در شش مدرسه استعداد‌های درخشان شهر‌های شهرکرد و بروجن تحصیل می‌کنند.

قائدامینی ادامه داد: برنامه ملی شهاب حدود پنج سال است که در استان با همکاری بنیاد نخبگان اجرا می‌شود، اما از دو سال پیش اعتبار لازم برای اجرای این برنامه تأمین نمی‌شود و آموزش و پرورش اعتبار آن را از منابع درونی خود تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: در طرح ملی شهاب دانش‌آموزان از چهارم ابتدایی برای رشته‌ای که در آینده برای تحصیل انتخاب می‌کنند شناسایی شده و استعداد‌های برتر نیز هدایت می‌شوند.

انتهای پیام/خ

نشست شورای آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار