مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و برپایی نماز عید سعید فطر امسال در بیش از ۳۵۰ امامزاده وبقعه متبرکه مازندران خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم سوگواری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دیشب  و امروز با حضور مردم مومن و ولایت مدار دیار علویان در بیش از ۲۰۰ امامزاده وبقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مراسم سالگرد امام خمینی نخستین ولی فقیه و رهبر سیاسی در جهان اسلام باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است، افزود: مردم ولایت مدار استان در این مراسم با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید عهد کردند.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان اینکه اخلاص و دینداری، مردمی بودن، ساده زیستی و احترام گذاشتن به حقوق انسان‌ها از ویژگی‌های برجسته امام خمینی (ره) بود، گفت: همه فعالان سیاسی و فرهنگی که می‌خواهند بر اساس موازین انسانی و اسلامی کار کنند، لازم است رهنمود‌های امام خامنه‌ای (مدظله) و امام راحل را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران گفت:بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی با انقلاب و ایستادگی در مقابل مستکبران به تقویت و استحکام ریشه‌های اسلام کمک کردند.

وی گفت: نهضت حضرت امام (ره) و مبارزه با سران استکباری و حاکمان مستبد، ظالم و طاغوتی مشروعیت، جمهوریت، اسلامیت و فقه سیاسی اسلام را به دنیا نشان داد.

وی افزود: شخصیت محوری امام راحل (ره) در سال‌های قبل و بعد از انقلاب و در دوران دشوار دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل یاوه گویی‌های مستکبران به اسلام و کشور ابهت و اعتبار بخشید.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران گفت: در برنامه سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام حضرت امام (ره) به تبیین شخصیت و سیره عبادی، سیاسی، اجتماعی، خصوصا ساده زیستی ایشان و همچنین نقش انقلاب اسلامی در جهان پرداخته شد.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه طرح ضیافت الهی فردا چهارشنبه در امامزاده و بقعه متبرکه استان پایان می‌یابد، گفت: طرح ملی ضیافت الهی ماه مبارک رمضان امسال با هدف ارتقاء سطح معرفتی و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در ۳۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار شد.
 
وی افزود: در این طرح که با مبلغان دینی اعزامی از شهر مقدس قم و روحانیان مستقر و بومی و متولیان بقاع متبرکه مشارکت داشتند.
 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران نیز از برپایی نماز عید فطر فردا چهارشنبه ۱۵ خردادماه در امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: نماز عید سعید فطر امسال با شرکت گسترده مردم مومن در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام حیدری افزود: خطبه‌های این نماز در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه و جماعات و در دیگر امامزادگان توسط روحانیون اعزامی یا بومی اقامه خواهد شد.
 
وی گفت: در حاشیه برپایی نمازعید فطر، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/آ



برپایی مراسم سالگرد ارتحال امام و نماز عید فطر امروز و فردا در بقاع و امامزاده‌های شاخص استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار