دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی تا به امروز ، دربارهٔ استراتژی محتوا بیان شده است اما این بازاریابی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی مزیت‌های بسیاری دارد.

بازاریابی محتوایی و مزایای آن/ تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای دیجیتال امروز راه را برای رونق بسیاری از کسب و کارها هموارتر کرده است و بازاریابی های متعددی در این راستا توانستند با تغییر در روند اجرایی خود به اهداف مهمی همچون برندسازی و درآمدزایی دست یابند.  بازاریابی محتوا را می‌توان نوعی از بازاریابی دانست که دارای فرایندی جهت ایجاد و توزیع مطالب با ارزش در راستای جذب مشتری و بدست آوردن مخاطب و تعامل بیشتر با مشتری، است.

به‌نوعی می‌توان اینگونه گفت که؛ در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می‌شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملا در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن ها، تصمیم بگیرند که در نهایت به این تکنیک که بتواند کاربر را ترغیب به خرید با استفاده مطالب سایت نماید، بازاریابی محتوا گفته می‌شود.

استراتژی محتوا چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی تا به امروز ، دربارهٔ استراتژی محتوا بیان شده است که اگر بخواهیم در پی دلیل آن باشیم به این جواب خواهیم رسید، که هر فردی استراتژی مربوط به خودش را با استفاده از تجربیات قبلی دارد! همانند فرماندهان جنگ هیچ وقت با استراتژی کپی یا مشترک جنگ نمی‌کنند!

آن‌ها استراتژی مربوط به خودشان را دارند، در استراتژی محتوا نیز همینگونه است و اینکه بهترین استراتژی برای کسب و کار y ممکن است بدترین استراتژی برای کسب و کار x باشد، اما به‌طور کل استراتژی محتوا به قانون‌هایی گفته می‌شود که محتوای تولید شده را ملزم به رعایت آن می‌کند. این قانون‌ها شامل تجربه، شناخت، بررسی و آموخته‌های یک استراتژیست محتواست.

بازاریابی محتوایی و مزایای آن/ تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل

 

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی مزیت‌های زیادی دارد. یکی از این مزیت‌ها این است که در بازاریابی محتوا مشتری خودش می‌گردد و ما را پیدا می‌کند، اما در دیگر روش‌های تبلیغاتی ما مجبور هستیم به مشتری التماس کنیم تا از محصولات و خدماتمان استفاده کند. دقیقا مثل آگهی‌های تلویزیونی که در بیشتر مواقع باعث اذیت شدن مخاطبان می‌شود. اثر بخشی بازاریابی از طریق محتوا بسیار بالاتر از دیگر روش‌های تبلیغاتی است. مشتریان بدست آمده از طریق بازاریابی محتوا ماندگار‌تر هستند. به دلیل آنکه به میل و اراده شخصی خودشان خدمات یا محصولات شما را انتخاب کرده اند. هزینه استفاده از بازاریابی محتوا نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار پایین‌تر است. شاید یک بار برای همیشه مجبور باشید برای تولید محتوا هزینه کنید، اما برای تبلیغات همیشه باید هزینه کنید تا تبلیغ تان در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

محتوای شما هر جایی که توزیع شود باعث ایجاد ترافیک می‌شود. ترافیک که بالا رود تعداد کاربران هم بیشتر می‌شود و در نهایت مشتریان بیشتری نصیب شما می‌شود، به خاطر اینکه ترافیک هدفمندی جذب می‌کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که؛ محتوا رابطه مستقیم با سئو دارد. از این رو؛ هر اندازه بتوانید در بازاریابی محتوا خوب عمل کنید مسلما به بهبود سئو سایت خود کمک بزرگی کرده اید. اگر بتوانید محتوای عالی تولید کنید دیگر نیازی به سئو نخواهید داشت. سایت شما خودش سئو می‌شود. آن هم از نوع سفید و ماندگارش!

بازاریابی محتوایی و مزایای آن/ تاثیر بازاریابی محتوایی در جستجوی گوگل

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار