مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: دو فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بابل تخریب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: دو فقره حکم قضایی قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی منطقه بابلکنار شهرستان بابل به مرحله اجرا در آمد و ۱۲۵ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی به عنوان فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند نقش موثری در ارتقاء درآمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد، از مالکان اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود اجتناب و برای دریافت مشاوره و مجوز به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

افزایش ۴۵ درصدی سطح زیر کشت مکانیزه برنج در سوادکوه شمالی

قاسم حکمت شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری در این شهرستان پارسال مکانیزه نشاء شد، گفت: امسال ۱۴۵ هکتار از اراضی شالیزاری در این شهرستان به صورت مکانیزه نشا شد.

وی افزود: با پیشرفت علم و لزوم تامین نیاز‌های بشر لزوم خارج شدن از کشاورزی سنتی و گرایش به مکانیزاسیون کشاورزی هر روز بیشتر احساس می‌شود و استفاده از ماشین در مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج نه تنها از سختی و رنج کشت برنج می‌کاهد بلکه استفاده از نیروی انسانی را کاهش داده و موجب کاهش هزینه تولید خواهد شد.

حکمت شعار گفت: سطح زیرکشت برنج شهرستان سوادکوه شمالی هزار و ۶۱۰ هکتار است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار