به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای توسعه آموزشهای مهارتی و به استناد ماده ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه و افزایش سهم آموزشهای مهارتی دوره متوسطه، برنامه برون سپاری و توسعه مشارکت در اجرای آموزشهای عملی و کارگاهی بر محور استانداردهای مهارتی اولویت یافته و بهره گیری از ظرفیت بخشهای خصوصی به عنوان یک راهبرد محوری درآموزشهای مهارتی پیگیری میشود.
وی افزود: آموزش مهارتی شاخه کاردانش نوعی آموزش مشارکتی با دستگاههای دولتی، غیردولتی و بخشهای خصوصی است که بر اساس آئین نامه همکاری وزارتخانه ها، سازمانها و مراکز تولیدی و آموزشی در اجرای نظام جدید آموزش متوسطه صورت میگیرد.
کمرئی گفت: آموزشهای مهارتی به منظور جذب و تشویق دانش آموزان مستعد و علاقهمند برای کسب مهارتهای مورد نیاز جامعه و گسترش آموزش آنها متناسب با نیاز و آمایش سرزمین توسعه پیدا میکند.
وی اظهار کرد: هدف این آموزشها تربیت نیروی ماهر، نیمه ماهر، استادکار و سرپرست بخش برای بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و هنری است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: براساس آئین نامه همکاری بین دستگاهی با توجه به ماهیت آموزشهای کاردانش، در سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ تعداد ۱۱۹۷۰۷ هنرجو معادل ۲۴، ۹۴ درصد از کل هنرجویان شاخه کاردانش به شیوه برون سپاری توسط بخشهای دولتی و خصوصی به مهارت آموزی اشتغال داشته اند.
وی اضافه کرد: از این تعداد هنرجو، سهم بخشهای دولتی بیش از ۲۴ درصد و سهم بخش خصوصی ۷۶ درصد بوده است.
انتهای پیام/